Smärta i handleden

pupe

Medlem
Smärta i handleden
God middag.
Jag har en fundering som kanske någon här har erfarenhet av.
Jag gick omkull för 2,5 veckor sedan och hade sjukt ont i handleden (utsidan, från knölen och en bit upp mot armbågen) dagen efter. Jag gick till vårdcentralen och de röntgade och kunde inte se att det var något fel, fick dock Naproxen utskrivet som jag käkade ca en vecka. Det har sakta blivit bättre, men långt ifrån bra.
Skulle ut på en runda idag, kom inte längre än någon kilometer innan jag var tvungen att vända hem igen. Nu är det som jag är tillbaka på ruta noll?! Börjar nu fundera på ifall det kan vara styret, sittställning eller något annat som inte har med kraschen att göra som gör att jag får ont.
Jag har planerat att åka upp till sälen och cykla om två veckor, och börjar nu bli orolig om jag verkligen ska göra det.
Är det någon här som har något förslag på vad man kan göra. Handledsstöd, handledsövningar, byta styre eller liknande. Är det någon som har liknande erfarenhet?

Tack på förhand
Pontus

Smärta i handleden
Det låter som att du fått stryk på ulnaris senan, vet inte om det är rätt namn, men den gör bla att du kan vrida och dippa handleden. Den går från handen över knölen och till armbågen. Jag spräckte en senskida på knölen som den löper igenom - 8v i gips till armhålan. Gå till handkirurg/ortoped. Handleder är finstämda grejer.

Smärta i handleden
Shit, det låter allvarligt. Hade du problem med att vända handflatan uppåt, samt att det gör sjukt ont om man ska trycka upp handen, typ öppna bagageluckan på en bil?

Senast ändrad:
Smärta i handleden
Min sena blev liksom lös och åkte omkring över knölen vid vissa rörelser. Men det finns nog massor av diagnoser som ger liknande symtom.

Tillbaka
Topp