supermeggah
Ny medlem
smärta utsidan låret - höften
Var ute och cyklade strax under 10 mil landsväg häromdagen på en racer. Efter ca 7 mil började det smärta på utsidan i båda höfterna, precis i sidan vid knölen på utsida lår men i ett lite större område än enbart det hårda(tror inte det är höftkulan utan det hårda lite nedanför på utsida lår). En molande och gnagande känsla. Inga hugg eller så utan bara en smärta som kändes likadan hela tiden. Det höll i sig hela vägen i mål.
Inför rundan böt jag till en mjukare och lite bredare sadel och det blev mycket skönare för häcken, men det kanske blev för mjukt och därmed felbelastat. Innan har jag kört med en Selle san marco-sadel som det är typ ingen stoppning alls i och den har känts för smal (och lite väl hård).
Den nya sadeln hamnade nog lite längre fram mot styret än den gamla positionen.
Kan det vara nån inställning/sittställning som är fel eller något sådant.
Är det ett känt fenomen för "ovana" cyklister
Tacksam för svar.
Inför rundan böt jag till en mjukare och lite bredare sadel och det blev mycket skönare för häcken, men det kanske blev för mjukt och därmed felbelastat. Innan har jag kört med en Selle san marco-sadel som det är typ ingen stoppning alls i och den har känts för smal (och lite väl hård).
Den nya sadeln hamnade nog lite längre fram mot styret än den gamla positionen.
Kan det vara nån inställning/sittställning som är fel eller något sådant.
Är det ett känt fenomen för "ovana" cyklister
Tacksam för svar.