Småskalig cykelverkstad?

Småskalig cykelverkstad?
jag reparerar cyklar redan som bisyssla. i början fick jag kontakt med en vanlig cykelaffärr som hyr in min expertis ibland. här kan jag också snabbt köpa reservdelar. nu köper jag oftast delar från utlandet, billigare. tänk på att utbilda dig.. det går att utbilda dig själv men jag tog en kurs i nederländerna så stt jag blev certifierad. när du samarbetar med en fysisk butik kan du även få inloggning på bosch, shimano diagnose sofware för elcyklar. har du ingen fysisk affär , är det svårt att få en inloggning från bosch. mina kunder är privat personer, företag, cykelklubbar. cykelklubbar med landsvägs,grafel bikes osv är lite speciella eftersom här behöver du läsa på en hel del. man får ofta frågor vilka delar man kan blanda från olika märken , sram,shimano etc. liten tips, när du samarbetar med en cykelaffär i din plats, erbjud också att du kan säljs deras cyklar mot en viss procentsats. för övrigt kan du hya ut cyklar till hotel och bilfirmor . köp bara inga billiga cyklar. vill du veta mer maila till motorsek@gmail.com. , Tom
Tjena! Du säger "tänk på att utbilda dig". Vad är det för utbildning du tänker på då?

Känns som att mycket cykelkmekande är learning by doing. Men menar du elspecifikt då?

Tillbaka
Topp