[Smygreklam raderad]

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Larsered

Medlem
[Smygreklam raderad]
Smygreklam raderad.

Företag som önskar annonsera på HappyMTB är välkomna att kontakta vår marknadsavdelning. För info och kontaktuppgifter, vänligen se http://happymtb.org/info/

/Moderator

Senast redigerad av en moderator:
[Smygreklam raderad]
Larsered skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alla MTB-fresks!
> Nu hittar ni en ny mtb-blogg med träningstips
> från en som vet det mesta om mtb.
> Nämligen Anderas Danielsson från Cykeltidningen
> Kadens.
> Kolla: www.mitsubishibloggen.se
>
> Jag vill gärna ha tips om vad ni saknar på
> bloggen!

Låter konstigt.
Varför skall du ha tips angående någon annans blogg?

[Smygreklam raderad]
http://happymtb.org/info/

"Något som vi inte heller ser med blida ögon på är smygreklam av olika slag, var tydlig med vem du är när du representerar en kommersiell verksamhet och posta inget som kan uppfattas som reklam. Är du tveksam för var gränsen går så kolla med någon av moderatorerna nedan. Annars riskerar du ett stim upprörda användare!"

gNVkN.png

Senast ändrad:
[Smygreklam raderad]
Har jag förstått detta rätt?
Ni på Mitsubishi betalar Anderas Danielsson för att skriva en blogg på er hemsida.
Men Anders Danielsson har inget att säga, så du fiskar ämnen här.

Jag tycker det låter som Anders Danielson har gjort en jävligt bra deal och
ni på Mitsubishi vet inte vad ni håller på med.

[Smygreklam raderad]
Kan han inte skriva om något som han har kompetens i? Bara en tanke...

...med tanke på att kompetensen är ENORM!!

[Smygreklam raderad]
Eller annars är det ju bra att pynta som vilken fultysk som helst. Då försvinner alla betänkligheter såsom att separera redaktionellt innehåll från ren reklam +ANNAT. Det kan inte kosta många kronor. Lycka till alla fuljapaner.

[Smygreklam raderad]
Varför avrättar ni denna, jag förstår att man inte får posta reklam.
Men nästa veckan skulle dom väl hyra in Björn Ranelid. Visst har han en Mistsubissu

[Smygreklam raderad]
WOW! en bloggare med ENORM kompetens!! Det måste ju vara som en F E M E T T A i happymålgruppen. Bara att gratulera!!!!!!

Tillverkar mitsubishi K I K A R E förresten? DET ÄR EN KOMPETENS SOM S A K N A S här på forumet!!!! Tänk om någon kunde upplysa oss! Förresten; står hjul eller hänger hjul på EKRARNA?

[Smygreklam raderad]
Larsered skrev:
> Jag vill gärna ha tips om vad ni saknar på
> bloggen!

Just nu saknar den det mest grundläggande för en blogg; inlägg (ej i singularis)

Vad fick han för bil undrar jag?

[Smygreklam raderad]
Larsered skrev:
> [en massa felstavat]

Niclas Larsered, General Manager Marketing på Mitsubishi Motors Sweden?

[Smygreklam raderad]
Det här var nog det roligaste jag läst på länge. Hälsn. en fresk.

[Smygreklam raderad]
Hur lät det på senaste marknadsmötet?

"Jo det händer ju mycket med det här sociala medier, där måste vi ju vara med i tiden. Ska vi starta en sån där blogg, det ligger ju i tiden. (nja 2008 kanske)
Vi passar på och inte göra rätt för oss utan slänger iväg lite gratisreklam på foran, för betala ska vi ju inte..."

[Smygreklam raderad]
Det måste ha varit en väldigt fin bil.
Det enda blogginlägget riktigt osade "Jaha, hur fan gick det här till? Jaja, jag får väl se till att spotta ur mig något framöver, annars lär de väl ta tillbaka bilen."

Mitsubishibloggen generellt var ju en synnerligen deprimerande historia för övrigt.
-"Det där med sociala medier känns ju nytt och fräscht, det måste vi göra något av. Vi samlar ihop ett gäng kvartskändisar utan andra gemensamma nämnare, så får de blogga för oss. Som betalning får de köra runt i en bil från japans i särklass mest intetsägande bilmärke."
-"Ja! De ska skriva om Mitsubishi då förstås?"
-"Njae, jag tänkte att de får blogga om vad de vill..."
-"Men... Vad har det med Mitsubishi att göra? Och vem vänder sig bloggen till?"
-"Spelar väl ingen roll. Det gäller att hänga med vettu. Vara nere med kidsen. Annars har man ingen chans på den globala marknaden."

Edit: Ugh, pucktvåa.

Senast ändrad:
[Smygreklam raderad]
Jag läste några inlägg i flödet, fattar inte riktigt var mitsubishi kommer in i det hela men antagligen är det så genombrilliant att jag inte ens märkte hur de sublima budskapen åt sig in i mitt undermedvetna.

Nu skall jag rita en bild för jag känner ett behov att rita tre röda romber i en trekant.

[Smygreklam raderad]
Det här måste vara något slags Konstfack-installation?

Eller så gick de all-in på fredagsölen på Mitsubishis marknadsavdelning. :-)

[Smygreklam raderad]
Oj. TS kan ju trösta sig med att happyklientelet är snällare än kommentatorerna på resumé. De sistnämnda skulle ha julafton* med detta.

(*I Tim Burtons tappning)

[Smygreklam raderad]
Fantastiskt Mitsubishi, Ramona lägger ut en klassisk misärbook-bild på sig själv hos frissan. Hoppas hon bara var värd en Colt annars lär väl än och annan på den marknadsavdelningen sitta löst.

[Smygreklam raderad]
Undrar om trådskaparen känner att det var ett helrätt beslut gå in som huvudsponsor i LLC. MTB:are verkar ju jättetrevliga... Men å andra sidan kan nog LLC välja och vraka bland potentiella huvudsponsorer.
Eller inte.

[Smygreklam raderad]
"De senaste tjugo åren har två hjul mer eller mindre varit mitt yrke – först som aktiv, därefter som coach och förbundskapten och numera med teknisk utveckling åt Sveriges Olympiska Kommitté. Sen har vi Kadens – cykeltidningen som jag startade för åtta år sedan och numera projektleder. Sist med absolut inte minst Sweden Mountainbike – vår plattform för det vi gör i syfte att smitta av oss med det vi gillar mest av allt – episka, roliga eller snabba upplevelser på cykeln. Min vardag handlar alltså ganska mycket om cykel i alla tänkbara (och otänkbara) former."

"Förutom att skriva om sitt liv kommer Andreas de närmsta veckorna också att dela med sig av sina bästa tips gällande träning, teknik och uppladdning för hur du bäst klarar CykelVasan och andra liknande utmaningar."

Kan väl vara ganska intressant att få ta del av Andreas kunskaper och tankar.
Med tanke på att Missubissi (svårt det här med stavning) är huvudsponsor för LLC så är det väl naturligt och bra att knyta till sig en bloggare med anknytning till cykelvärlden.

MEN! Smygreklamen ovan var dock minst sagt komisk och slog såklart tillbaka rejält *fniss* =)
TS har nog inte spenderat så mycket tid på Happy...
(Brukar väl vara A-O att ha kännedom om sin målgrupp då man pysslar med marknadsföring...)

Felstavningar Check!
Smygreklam Check!
Påstå att man kan något om något utan giltiga referenser Check!

[Smygreklam raderad]
RazDuv skrev:
> Undrar om trådskaparen känner att det var ett
> helrätt beslut gå in som huvudsponsor i LLC.
> MTB:are verkar ju jättetrevliga... Men å andra
> sidan kan nog LLC välja och vraka bland
> potentiella huvudsponsorer.
> Eller inte.

Exakt min tanke. Att häckla och förnedra någon som tokat till det lite i vår inskränkta världs ögon kommer det säkerligen något gott ur.

Jag tror vi kommer längre med lite snyggare passningar.

[Smygreklam raderad]
IMG_0896.JPG
Tack för alla kreativa inlägg!
Man ser att en felstavning kan dra igång en ordentlig debatt på denna sida :-)
"Fresk" betyder färsk, och det får väl symbolisera mitt deltagande här på happymtb.
Nog för att jag råkar vara marknadschef på nämnda företag, MEN jag är en inbiten mtb-cyklist också.
Det är fritt att följa Andreas blogg. Det kommer att komma en hel del tips där framöver, så följ den om du vill.
Vad gäller Andreas kompetens, så vet jag att det är få som kan tillföra mer för er träning.
Take it or leave it!

[Smygreklam raderad]
Larsered skrev:
> Vad gäller Andreas kompetens, så vet jag att det
> är få som kan tillföra mer för er träning.

Jaså, känner du alla här?

[Smygreklam raderad]
Jesus
happykollektivet med rejält lågt blodsocker har slagit till igen

ät en banan

[Smygreklam raderad]
Jag tycker Larsered har fått tillräcklig nu, Andreas blogg skulle säkert kunna bli hur bra som helst.
Mer cykelläsning är ju oftast trevligt.

[Smygreklam raderad]
Larsered skrev:
> Tack för alla kreativa inlägg!
> Man ser att en felstavning kan dra igång en
> ordentlig debatt på denna sida :-)
> "Fresk" betyder färsk, och det får väl
> symbolisera mitt deltagande här på happymtb.
> Nog för att jag råkar vara marknadschef på
> nämnda företag, MEN jag är en inbiten
> mtb-cyklist också.
> Det är fritt att följa Andreas blogg. Det kommer
> att komma en hel del tips där framöver, så
> följ den om du vill.
> Vad gäller Andreas kompetens, så vet jag att det
> är få som kan tillföra mer för er träning.
> Take it or leave it!

Bra svar! Bild på sig själv, tummen upp och inga motangrepp, bara en uppmaning att göra som man vill. Cred från mig på den oväntade kontringen. För övrigt har jag inte tittat på länken men det känns som det här blir vad man gör det till.

[Smygreklam raderad]
Hasse#7 skrev:
> Larsered skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tack för alla kreativa inlägg!
> > Man ser att en felstavning kan dra igång en
> > ordentlig debatt på denna sida :-)
> > "Fresk" betyder färsk, och det får väl
> > symbolisera mitt deltagande här på happymtb.
> > Nog för att jag råkar vara marknadschef på
> > nämnda företag, MEN jag är en inbiten
> > mtb-cyklist också.
> > Det är fritt att följa Andreas blogg. Det
> kommer
> > att komma en hel del tips där framöver, så
> > följ den om du vill.
> > Vad gäller Andreas kompetens, så vet jag att
> det
> > är få som kan tillföra mer för er träning.
> > Take it or leave it!
>
>
> Bra svar! Bild på sig själv, tummen upp och inga
> motangrepp, bara en uppmaning att göra som man
> vill. Cred från mig på den oväntade kontringen.
> För övrigt har jag inte tittat på länken men
> det känns som det här blir vad man gör det
> till.

+1, Välkommen larsered, vissa är sanslöst dryga här på Happy men många gör det med glimten i ögat som det brukar heta...

[Smygreklam raderad]
På allvar tror jag att den nämnda bloggen kommer att bli toppenbra! Men själva rubriken var lite smptt rolig. :-) Ska bli kul att följa!

[Smygreklam raderad]
Klart att vi kommer att följa Andreas blogg, eller jag i alla fall!

Men lite pisk måste ju TS få efter ett ha reggat sig och direkt lagt reklamluktande och roligt felstavat förstainlägg ;) Men han bestod ju provet, rakryggat bra svar!!

Hmmm. Det finns ingen tummen-upp-bildtråd va? Vore lite kul att se alla forummedlemmar i cykelrelaterade tummen-upp-bilder :)

[Smygreklam raderad]
Ouch fin passning tillbaks larsered. +1
Haahaha Tomtefar den där bilden är ju grym.

härkommerminmeningsomsaknarbådepunktermellanslagstorabokstöverochdetlärnifålevamed

[Smygreklam raderad]
Nåväl, ingenting är väl mer happy än en kommersiell aktör som gör smygreklam, folk reagerar och häcklar denna, för att genast i sin tur bli utskällda och hånade av de som tycker att man ska vara snäll och tillmötesgående.

I centrum står ett multinationellt företag med solid ekonomi som får en massa gratis reklam under tiden som vi bråkar. Modereringspolicyn i denna typen av fall är åtminstone ganska tydlig.

[Smygreklam raderad]
fredrikw skrev:
>
> I centrum står ett multinationellt företag med
> solid ekonomi som får en massa gratis reklam
> under tiden som vi bråkar.

De kommer säkert öka sin bilförsäljning nåt diaboliskt efter detta...
2012 får man nog vara beredd på att inget är gratis och att reklam finansierar det mesta.
Det var länge sedan idrotten var fri från reklam och spons...
En "Pendlarduell" med bara Nishiki-cyklar, vad är det?
(Fast de var ju bara snälla att låna ut sina cyklar, utan någon som helst baktanke...)

Är fredrikw medveten om hur mycket sponsorpengar LLC får av Mitsubishu?
Eller gillar han enbart att tävla i densamma utan insikt i hur dessa tävlingar arrangeras.
Utan sponsorer från alla företag skulle inte LLC existera.
Sponsorjakten är en av de största bitarna vid arrangemang av ett LL...

Ojoj vad pretto man kan vara ibland, suck...

[Smygreklam raderad]
MRobson skrev:
> [en massa svammel]

Jag har inte sagt någonting om sponsring eller betald reklam, det jag kommenterade var att en marknadschef tydligen tyckte att det var en bra idé att göra smygreklam, och oavsett vem det än är som gör smygreklam blir det alltid samma händelseförlopp här på happy. Jag kan dessutom tycka att man inte ska kunna köpa sig rätten att bryta mot regler eller nettikett, hur mycket man än betalar i andra sammanhang.

> Ojoj vad pretto man kan vara ibland, suck...

Försök hålla isär saker och ting och läsa vad som skrivs så framstår du nog som mindre pretto.

[Smygreklam raderad]
erik_k skrev:
> happymtb :: sveriges trevligaste cykelforum...

Ja satan vilken SKITTRÅD !

[Smygreklam raderad]
erik_k skrev:
> happymtb :: sveriges trevligaste cykelforum...

Mm, det känns som om det var ett tag sedan de orden beskrev Happy...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp