fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem ska man egentligen tycka synd om? Stackars
> Larsered eller alla som tycker att happy inte är
> happy längre? Det är så mycket meta just nu att
> jag inte fattar någonting... Men ni som vurmar
> för reklam, sponsring och goodwill, vad säger
> man till de företag som betalar för reklamplats
> hör egentligen?
fredrikw, jag håller med dig angående smygreklam mer än du tycks förstå...
Självklart bör man alltid ta kontakt med forumansvarig innan man publicerar något som kan uppfattas som reklam.
Forumet lever ju (antar jag) på de som betalar för sin reklam, samt de som ställer upp med att låna ut cyklar gratis för tester + ANNAT.
Det jag tror de flesta av oss reagerar mot är den attityd och den totala brist på respekt som möter dem som råkar bryta mot reglerna (som i sig är ganska luddiga) eller som är nya och inte kan tolka den jargong som råder på Happy. Finns flera exempel på detta bara senaste dagarna, först skrattar man till lite åt ironin och cynismen, men sedan när man betänker att det sitter en person på andra sidan skärmen som inte förstår och kanske känner sig kränkt.
Då är det bara plumpt egotörstsläckande med mål att få så många "HöHö va rolig du är hen fattar ju inte skit vad vi initierade menar..."
(Inte ens forumchefen, som Atlas uttryckte det, Westman vet ju varifrån Get-referenserna kommer ifrån, Meta hit och dit)
Sänk kraven lite och ge folk en chans istället, låt Happy leva upp till sitt namn.
Jag blev i början via PM varnad för att kritisera forumrävar då tidigare personer som gjort detta blivit sönderironiserade och lämnat forumet. (Är det på detta sätt era oskrivna regler tillämpas...)
Det är ju verkligen Happy eller hur?
Ja, jag ska ut o cykla, har väntat på att asfalten skulle torka upp...