Snabb fraga Synapse

staine

Aktiv medlem
Snabb fraga Synapse
En top end (ngn High Modulus cf typ?) ny synapse m genomg. Ultegra, falgbroms, ej Di2, for 25tusen c:a
Ar det ok pris? Hjul, mellanklass Fulcrum tror jag,
Jag kanner mig lite tveksam till ev. gubbkanslan, lite for mycket Mercedes kanske?
Tacksam f svar!
mvh
staine

Snabb fraga Synapse
Synapse har väl den rätta gubbkänslan. Inte så mycket mercedes, mer Opel Kadett! Bara till att tjöpa! En Synapse skulle jag lätt kunna tänka mig!!

Snabb fraga Synapse
Hjulen vill man väl ändå byta? Det har jag läst på happy!

Fast allvarligt, en Synapse tror jag är en ruggigt fin hoj. Jag som kör Specialized tycker ju att allt under 30k för en ram är billigt så just där finns det väl andra som har bättre synpunkter.

Snabb fraga Synapse
Ser den ut så här? Utan hjul då.

ScreenShot2015-06-02at18.21.24.png

Snabb fraga Synapse
Ingen aning men jag tror inte att en Synapse i den färgen är så mycket mainstream. Men annars kan du ju köpa en Canyon vetja! Då blir du iaf riktigt TRUE här!

Men jag tror på att köpa den cykeln man vill ha, så länge man har råd med den. Och har man inte råd med den så får man ta ett lån!

Snabb fraga Synapse
Ja, kom ju på att man ÄR väl gubbe, så dåså.
Och Tour-tester har ändå aldrig varit något för mig.
Sen kan ju lillgrabben få ärva gamla rostiga crescenten, det blir bra, den håller ändå på att skära ihop :)

Bara man inte ångrar sig
;)

Snabb fraga Synapse
Klart nice:ig att cykla på , efter att ha hyrt på GC köpte jag komfortracer ( endurace ) när jag kom hem .
Enda störiga är hur sadelstolpen sitter i ramen , klart ofint .
Ingen aning om priset .

M

Snabb fraga Synapse
Jag slår också ett slag för Synapse, köpte en direkt när jag provat den för första gången.

Tycker det låter som ett riktigt bra pris för en top end, har inte stenkoll på vad de kostar annars men en "vanlig" synapse ligger ju runt 30´ i nypris...

Snabb fraga Synapse
Klart du ska ha en Synapse! De verkade helt klart sköna när vi hyrde såna på GC.

Oroa dig inte för gubb-faktorn. Jag har också köpt en komfortracer trots att jag är ~50 år yngre än dig!

Snabb fraga Synapse
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser den ut så här? Utan hjul då.

Är det en Mustang Mamba? Den var väl lite coolare än min Monark Compact.

Snabb fraga Synapse
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ser den ut så här? Utan hjul då.
>
>
> Är det en Mustang Mamba? Den var väl lite
> coolare än min Monark Compact.

Zyndap utan plug.

Snabb fraga Synapse
Meh, retas ni redan för färgen? Ska jag ta svart istället?
Jag tar den kanske men lite orolig att den förpliktigar till >26 km/h i snitt samt > 15 mil/dag?
Äsch, man kan ju alltid kursa den efter ett år eller så.

Tillbaka
Topp