Premiärbesök för oss på Vallåsen idag och alla i familjen var supernöjda. Funkade smidigt att hyra skydd och hjälm till alla, och en cykel. Vi åkte:
✅ Lil'Tore (superfin!)
✅ V-Line (trist)
✅ Spruffs (roligast, sonen körde uteslutande den sen :)
✅ Woodstock + North Shore (helt okej)
✅ Tårtan (kul drop, bautahopp på slutet)
Mer hann vi inte på en dag. Det blir mycket tid för kontemplation i liften. På tal om det:
✅ Lyckades tappa cykeln en gång vid påstigning
✅ Lyckades tappa cykeln en gång vid avstigning så liftstolen spelade flipper med den
Gjorde ett tappert försök med släpliften också, och det är inte bara jag va, den är extremt tung att dra ner? Har aldrig haft problem med det i andra liftsystem. Lyckades till slut och då blev det att jag hakade i den bakom sadeln, fine, vi kör på det. Hade gått bra om inte någon hade anlagt ett brant endurospår där liften går upp, när det brantade till så gick ju bygeln ner och klämde åt styret, med katastrofalt resultat. Det var inte många som använde den för att ta sig upp och jag förstår varför.
Lunchade och fikade på restaurangen också, det var väl sådär. Tråkiga köttbullar med pulvermos för 85 kr håller inte, men burgaren var väl helt okej. Automatkaffe och delicato är det väl inget fel på heller, men med tanke på priset borde det finnas utrymme att höja sig ett snäpp.
Summa summarum finfin cykling, men det finns utrymme för att höja sig med det kringliggande.
PS: Just det, var där med elbil. Finns fem laddplatser, men en var trasig. Tyvärr bara 3,7 kW fjösladdning så vi hade bara 50% när det var dags att åka hem, vilket inte räcker för att ta sig till Göteborg med tre cyklar på taket. Med 11 kW-laddare hade vi sluppit ett stopp på E6:an.