Snapphaneturen 2009

Snapphaneturen 2009
oh yes igen bästa mtb tävling i sverige. sagt av benny andersson innan start. what more kan we say when the world champion says that the SM bana this year was crap and hassleholm bana is always the best especially igår torr och snabb
tack till alla i hassleholm ck

Bilagor

• snabbturen.jpg
    snabbturen.jpg
    48.3 KB · Besök: 30
Snapphaneturen 2009
Snapphaneturen2009.jpg ht=306

Håller med Hurricane. Både det roligaste och tuffaste långloppet i Sverige. Dessutom välarrangerat och god stämning!

Senast redigerad av en moderator:
Snapphaneturen 2009
enduromannen: Tuffaste långloppet i Sverige? Hur menar du då? Ser ju jättetorrt ut och snabba fina stigar. Inte som BST eller Mörksuggejakten i år precis och har väl inga grymma backar som Billingeracet heller? Roligaste kan jag däremot förstå, personlig smak och sen är det många väldigt roliga stigar där ute.

Snapphaneturen 2009
Katarina M-I skrev:
-------------------------------------------------------
> Ställer du upp på en guidning i Genarp? Jag och
> Kasper hittar inte därute.

Givetvis kan jag göra det!
Skicka ett PM.

Snapphaneturen 2009
Cerro: Det är nog inte bara min personliga åsikt om loppet. Men visst, första halvan av Billingeracet är också tuff. Snapphane är som två varv på Billingeracets första halva, ungefär...

Snapphaneturen 2009
Här kan man läsa vad världsmästaren i H50-54, Benny Andersson, tycker om loppet:

http://www.bennycarina.se/

Ett citat:

"Tävlingen rubriceras som långlopp men det känns mer som att åka en lång XC-bana . Man marknadsför loppet som ”Sveriges stigrikaste långlopp” med all rätt ! Vi påstår att det är bästa cyklingen i Sverige och vi har sett en del numera."

Snapphaneturen 2009
Jag tyckte att det var ett mycket bra lopp. Jag har kört det innan men varje gång så lyckas HCK förbättra och förfina banorna.

I år bjöds det på några trevliga nyheter för mig. Visserligen jobbiga sådana men inte värre än att jag uppskattade dem även under andra varvet.

Snapphaneturen 2009 klassar jag nog bland topp 3 av de lopp jag kört.

mlgng.JPG ht=512

/Jerka

Snapphaneturen 2009
Jag kan bara instämma i hyllningskören.

Det är absolut ett av de trevligaste lopp jag kört. Jag anser att Snapphaneturen är det roligaste långloppet, för oss som gillar riktig MTB! Det är dessutom riktigt tufft också, trots avsaknaden av riktiga backar. Det är snarare mängden tuff stig som fäller avgörandet.

Årets upplaga var ju helt klockren. Har svårt att se hur varken bana eller väder ska kunna bli bättre.

Jag hoppas ni ger den här fina feedbacken även till Hässleholms CK. Det är en liten förening som gör ett hästjobb för att dra runt detta loppet, det vill vi ju att de ska fortsätta med!

Stort tack till Tony, Christian, Malin och hela deras crew!

//Patrik Paulsson

Snapphaneturen 2009
ha, se där, jag fastnade oxå på bild, såg rabbit också bland bilderna.
hoppas att det är fler som skickar in sina bilder, tyckte att det låg en fotograf bakom varje krök.

Snapphaneturen 2009
Var ute ikväll och provade stigarna igen... Efter dagens lilla regnskur så blir verkligen banan helt annorlunda! Stenarna och rötterna blir liksom lite hala =)

Tillbaka
Topp