Snapphaneturen??

• Trådstartare Trådstartare Bannel
  • Start datum Start datum
Snapphaneturen??
Hej, Inbjudan kommer ut inom det snaraste, det kommer att vara både tävlings klasser och motions klasser. Distanser som tidigare ca 32km (1varv) ca 64km (2varv).

/tony

Snapphaneturen??
Nu ligger inbjudan ute på vår hemsida, klasserna Herrar sport respektive Damer sport är motionsklasser.

Välkomna

Tony Johansson
Ordförande HCK

Snapphaneturen??
PeaceDog skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag om min fru släpper iväg mig.

hehe jo , det pratade vi om innan i dag ;) , så det hoppas jag att hon gör annars kommer jag inte dit om jag skulle kunna få åka med dej ;)

såg dock i almenackan att det e stoor kräftskiva den 18e.. :S, men det får väl gå :)

Snapphaneturen??
Nu börjar banan bli klar, hoppas bara att det skall minska med regnandet...

De nya sträckningarna är utmamande.

Vi skall försöka lägga ut en banprofil i år.

Välkomna den 19/8

/tony

Snapphaneturen??
så altså vem e det som kommer ifrån malmö/lund området??

Givna är

PeaceDog + Brassilaren
Dirty_Rider

mindre givna?

NizzyBrada?
LundaTok?
Tomtefar?

Snapphaneturen??
ah blir det karavan upp till hässleholla då? ;)
kommer genarp att bli den minsta hålan med flest deltagare? fyra stycken! (om vi inte var inräknade vilket jag inte tror vi var, eller?) :)

vem är det mer än dej som kommer ifrån genarp?

Senast redigerad av en moderator:
Snapphaneturen??
Jag kanske inte är så känd i Malmö/Lund området men jag kommer i alla fall. För mig är det premiär vad gäller cykellopp, har aldrig tidigare ställt upp i vare sig tävling eller motionslopp så jag är lite nervös. Jag ställer upp i motionsklassen.

Jag och Lundatok var uppe och körde ett varv för ett par år sedan. Delen av banan som går i ett enduro-spår är verkligen lerigt och tungtrampat, särskilt om det har regnat. Det inger en hel del respekt efter de senaste dagarnas regn...

/Peter

Snapphaneturen??
Men jag hittar bara resutlst från 2003, 2005 och 2006 där, tittar jag fel?

-Turbo hehe, det var Ulrika som körde hem sen ;) Absurt stora skördetröskor på vägen.

Kolla in Tomtefars tråd. resspeect!

\

Snapphaneturen??
_DSC0001.JPG ht=485

_DSC0002.JPG ht=485

_DSC0003.JPG ht=485

_DSC0004.JPG ht=485

_DSC0005.JPG ht=485

_DSC0007.JPG ht=485

_DSC0008.JPG ht=485

_DSC0009.JPG ht=485

_DSC0010.JPG ht=485

_DSC0013.JPG ht=485

_DSC0015.JPG ht=485

_DSC0016.JPG ht=485

_DSC0019.JPG ht=485

Foto: lundatok

Snapphaneturen??
Så, nu har man avverkat sitt första lopp. Lite tankar som simmar runt i hjärnan så här på kvällskvisten:

jättekul
mycket trevlig bana
mycket bra arrangemang
skitjobbigt, kroknade helt på slutet
givet att köra nästa år
ett varv, 35 km, var otroligt tungt, begriper inte hur man kan orka två varv...
körde med Nobby Nic bak, helt ok. Har Tioga TeraFirma fram, inte lika bra, samlar grymt mycket lera
nästa år måste jag nog ha en Camelbak, vattenflaskorna räckte inte. måste ha någon form av energi dryck el dyl.
skivbromsar är suveränt, inga problem att ladda i utförskörningarna

Synd om Lundatok som fick bryta pga haveri (närkontakt med medtävlare) alldeles i början, trist!

Trött men glad nr 122 /Peter

Snapphaneturen??
Får vara nöjd. En kvart efter Nils och 2 minuter före en bakfull Jöns säger en del om min kondition. ;)
Men den har varit betydligt bedrövligare.

Snapphaneturen??
Nästa gång så så får vi satsa hårdare ;)

jag tror man vunnit flera minuter på att stå lite längre fram i starten.

Annars så funkade det mesta bra. 2.25 Racing ralph fram och bak, hårt pumpade gav ett kraftbesparande rull på grusvägarna men var stötiga och gav dåligt grepp på leriga stena med en del fotnedsättningar som följd.

Midjeväska funkade bra, men var nog egentligen onödig efter som jag inte plockade fram varken godis eller mer vatten från den när jag cyklade. En större vattenflaska och ett minireparationskit i tröjfickan hade funkat lika bra/bättre.

Många härliga nedförslöpor i skogen blev det!

\Nils

Snapphaneturen??
Såg både bilder och videosnuttar på HCK's hemsida. Men det verkar som det plockats bort igen.

EDIT: Sorry, min sida på jobbet som var cashad. F5 och allt var tillbaka.

Snapphaneturen??
Peda skrev:
> nästa år måste jag nog ha en Camelbak,
> vattenflaskorna räckte inte. måste ha någon
> form av energi dryck el dyl.

Ja, en bra kombination kan nog vara att ha vatten i ryggsäcken och energidryck i en flaska med sig så att man kan blanda lite under loppet.

Starkt jobbat alla! Det var ju egentligen kanonförutsättningar för loppet, se bara på vädret idag... ;)

Snapphaneturen??
Här är en banprofil som jag registrerade med pulsklockan. Det började regna lite strax efter 36 km.

Bilagor

• profil_sh_2007.jpg
    profil_sh_2007.jpg
    35.9 KB · Besök: 26
Snapphaneturen??
haha attans, 2min.. nästa gång... nästa gång! ;)

annars tycker jag att vi höll ett bra tempo, så dom tiderna ska vi nog kunna slipa lite på!

annars tackar jag för ett bra o trevligt genomfört arragmang!

PeaceDog skrev:
> Får vara nöjd. En kvart efter Nils och 2 minuter
> före en bakfull Jöns säger en del om min
> kondition. ;)
> Men den har varit betydligt bedrövligare.

Snapphaneturen??
Ja det må jag säga.... Var lite besviken efter Grevaloppet som f.ö var mitt förtsa MTB lopp. Tyckte väl efter det loppet att MTB inte var något för mig. Det var helt enkelt bara långtråkigt och jobbigt som eff a enn. Det berodde delvis på, en dålig dag, låst dämpare fram ( oppss... ), snorhala FF däck, och lite negativ inställning från början. Så gick det som det gick med.

Ville inte säga upp bekantskapen dierkt efter ett lopp utan gav det en chans till, Snapphanen.
Nu efter loppet kan jag bara säga en stor negativ sak med loppet. Det tar ju ett helt år tills nästa gång...arghhhh ! Fy f-n vad kul det var !!! Denna gången var jag laddad, hade förberett mig med mat, dryck o vila. Införskaffat nya däck ( Tack Edvalds....reklam ).

Gjorde dock samma misstag som sist. La mig aldeles för långt bak i startfältet. Fick verkligen kämpa för att ta mig förbi massa folk ( och en del fick kämpa för att komma förbi mig... hehe ), och sedan var det där med tekniken. Kom väl på de sista 5km att det var bättre att "attackera" leran än att försiktigt försökta ta sig över. Sista biten brände jag järnet över. Och det gick betydligt bättre än de andra gångerna då jag 9/10 ramlade pladask ned och fick sedan krångel med ingensatta pedaler...

Speciellt ett parti var super. Direkt efter man cyklat under en bro och vid ett hus, gick det en härlig stig ner, ner, ner...kringelikroka. Så jädra gött. Vill tillbaka igen ( dock inte idag...är lite trött... ) snart !!!

Så summakardemumma. Ett kanonlopp helt enkelt !!! Ser verkligen fram emot nästa år. Då j-vlar !

:-)

Snapphaneturen??
jthuress skrev:

> Speciellt ett parti var super. Direkt efter man
> cyklat under en bro och vid ett hus, gick det en
> härlig stig ner, ner, ner...kringelikroka.

Speciellt efter att man tagit sig upp för backen i kraftig motvind.

Snapphaneturen??
Den stigen genom björkskogen.
Jag vet vilken du menar.
Hade man inte haft öro hade smajlet gått två varv runt skallen ! :)
Sjukt roligt nedförsparti.

Nästa år = 2 varv om jag är i trim.

Tillbaka
Topp