Snickersindex upp 2% ?

nolltid

Ny medlem
Snickersindex upp 2% ?
Hur ser dagsnoteringarna på SNICKERS ut en stekhet dag som denna i slutet av juni månad.

Var kan den chokladindränkta kaloribomben köpas till lägst dagspris?
Kan det vara hos LIDL, Willys, Galne Gunnar, IKEA, eBay eller Tysk internetnasare tro?

Jag har hört rykten om priser så låga som 4 kronor stycket. Har någon sett det med egna ögon?

snick.jpg

Snickersindex upp 2% ?
Sist jag provade snickers när det vara varmt såg jag ut som en 2-åring som äter choklad, det var som att trycka kaviar ur en tub.

Snickersindex upp 2% ?
Jag köper fulsnickers på Lidl. De heter "Mister choc" peanut någonting. Det är i alla fall 8 * 60 grams bitar och de smakar väldigt mycket som Snickers. Jag tror att ett paket kostar 28 kronor. Det är nog antagligen mycket härdat fett i dessa bitar för de smälter i mindre utsträckning än Snickers. Nyttigt? Knappast, men praktiskt!

Snickersindex upp 2% ?
29 spänn för 8-pack på ICA. Används numera bara när termometern visar under 20 grader. Annars är Snickers + Resorb överlägset för en prismedveten svetto.

Snickersindex upp 2% ?
Jag tycker snickers kan vara lite svårt att trycka i sig i värmen så jag köper Eldorados "Chokladkex"från willys. De liknar mest kexchoklad och säljs i 10-pack för 25 kr.

Förpackning om 39g.
Näringsinnehåll/100g.
Energi 2250 kJ/530 kcal
Protein 8g
Kolhydrat 56g
Fett 31g

Ingen energiraket direkt och det smakar mest luft men de tar bort den värsta hungern.

Snickersindex upp 2% ?
Plötsligt för något år sedan fick jag klåda i halsen, nästan lite åt astmasymmton av Snickers.
Läskigt när man är ensam i skogen eller kör fort på en smal länsväg.

kan det vara jordnötterna, eller är det jordnötter i Snickers.

Så nu kör jag sega råttor ist.
Billigt och gott.

Snickersindex upp 2% ?
bengt skrev:
-------------------------------------------------------
> Plötsligt för något år sedan fick jag klåda i
> halsen, nästan lite åt astmasymmton av
> Snickers.
> Läskigt när man är ensam i skogen eller kör
> fort på en smal länsväg.
>
> kan det vara jordnötterna, eller är det
> jordnötter i Snickers.

Det rätta svaret är "Japp" det är jordnötter i Snickers, annars är det inga spår av nötter i dessa godsakerna.

Har för mig att City Gross i Halmstad har 5st för 25 kr.

Senast ändrad:
Snickersindex upp 2% ?
Willys har en egen Snickers-variant som man köper i flerpack. Smakmässigt helt okej (om än kanske inte riktigt Snickers-klass) och billiga.

Snickersindex upp 2% ?
Kanske det behövs en uppdatering med dagens Snickers-index? Finns forfarande att köpa på Kistagrossen i Kista/Stockholm för 4 kr/st. Och då snackar vi om den vanliga storleken, 50 gram.

Snickersindex upp 2% ?
twinspark skrev:
> Och
> då snackar vi om den vanliga storleken, 50 gram.

Vilket dessvärre numer är den "vanliga" storleken. Snickers har, i motsats till läsk, chips och annat, fått mindre storlek istället för större! En Snickers ska vara 57 g! Nu är de bara 50 g! Stor skandal och vad gör Sverker? NADA! Vi blir rippade på ~14% av Snickersen!

Jag är ledsen och besviken. Varför ska man cykla alls?

Snickersindex upp 2% ?
Globalistic skrev:
> Är inte 5kr/st för en Dubbel ändå billigast
> hittills?

Det måste ju vara ful-snickers?

Snickersindex upp 2% ?
TGR 10pack 30kr.

Inte 29.90! Vad har hänt. Kanske att den löjliga prissättningen börjat luckrats upp? Har det svängt? 30 kanske trots allt ser billigare ut än 29.90. Dels är det färre siffror, dels påminner det om loppis och utförsäljnings siffror.

Snickersindex upp 2% ?
bikeshorts skrev:
> TGR 10pack 30kr.
>
> Inte 29.90! Vad har hänt. Kanske att den löjliga
> prissättningen börjat luckrats upp? Har det
> svängt? 30 kanske trots allt ser billigare ut än
> 29.90. Dels är det färre siffror, dels påminner
> det om loppis och utförsäljnings siffror.

Men TGR har väl jämna tior på det mesta. Ungefär som Dollarstore.

Snickersindex upp 2% ?
Jag köpte en Snickers för nästan 4000:- spänn för ett par veckor sedan, fast då fick jag en kamera på köpet...

Eller, kan det ha varit det tvärtom..?
:-)

Tillbaka
Topp