Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
såg att prognosen ändrats från att vara 2 minusgrader på fredagen till att vara nollgradit.
Mitt uttalande om isgata grundade sig på minusgrader.. men det kanske blir gegga då. eller torra, fina och hårda grusvägar om det är lite kallt till lördagen. :D
Öijer Skrev:
-------------------------------------------------------
> TNT: du är väl ut och öser sand på tävlingsbanan
> innan den fryser på så att det blir som att åka på
> sandpapper?
Skulle inte komma på fråga! Kan dock låna en ismaskin från hockeyrinken men det blir så jämnt och ospårigt då. Kanske ska ta bilen på de vattensjuka vägarna så det blir riktigt spårigt istället :)
åkte förbi bergsprisbacken i da och när man svängde av vägen in skogen så låg det ett fint täcke glans is på 10 cm.Minskar säkert men det är inte troligt att allt försvinner.
Öijer Skrev:
> När är det dags för er Ludvikabor att provköra
> banan med en kamera och berätta om skicket och
> nyckelpartierna (backarna..) på banan här?
Hade tänkt göra det igår, men det sprack. Idag ser det mörkt ut och imorgon kväll vill jag nog vila inför den stora dagen.
Undrar jag om man ska plocka fram sin EPIC eller om man ska köra sin dyngtunga vinterhoj... Nästa år blir det nog en utökning i cykelfamiljen i form av en CC! Fan vad gött det skulle ha vart att haft en nu till helgen...
Ta den som du är snabbast på efter mindre bilvägar med två motlut. Tyvärr går slutet av banan efter landsväg med saltslask :( Annars är det befriat från sådana dumheter :)
Öijer Skrev:
> hm. är det möjligt att åka bil runt hela banan?
Nej, genom vägtunneln blir det svårt. Men större delen borde gå. Finns dock en rätt stor risk att man hamnar i diket mellan Schisshyttan och Gubbo. Dvs. efter bergspriset.
Samma sak över första backen, smal skogsväg och utför den brukar det vara riktigt halkigt. Tror det var någon som bröt nyckelbenet där för två år sedan?
*suck* så laddad för att köra och det verkar verkligen blir perfekt väderförhållanden för et vinterlopp. Å sen skiter allting sig på möjligheten att ta sig till Ludvika, TYPISKT!! Kan inte ta mig dit till 10 imorgon.
SÅ nu måste man alltså vänta till slutet av april med att få börja tävla *SUCK*
crossätvlingar är nog inte rikigt min grej, och keps cup blir rätt långt, och sen kör jag egentligen inte gärna MTB heller...
Cykla dit, hmm, tja, är 16mil härifrån = ca 5½ h?!? få se, man får ställa klockan på ca 03:30 Bäst att gå och lägga sig nu. Värst är väll att det blir så sent innan jag kommer hem igen :-)
TNT: oj, jag hörde att det small lite efter mastern där men såg inget...
En mälarenergi cyklist körde rakt ut i en kurva och ut i skogen, det var lite spektakulärt..
Christoffer Stevenson TME attackerade efter kanske 4 km och körde solo in i mål.
2:a vet jag inte och trea andreas Johansson TME.