Snö(g)loppet 2005 15:e januari - Vintertävling

Vi har haft mildväder i två veckor med regn och elände så den tog sitt pick-o-pack. Skönt att vi fick minusgrader idag iaf., inte så mycket is kvar efter banan, bara några enstaka fläckar. Men grusvägarna var stenhårda och snabba!

det är fel i tiderna också...
Jag var mer efter än vad resultaten säger..
Jag kom 25:a men 27:an har min tid..

Illbitna förkyldning som satte käppar i hjulen för mig!
Ni verkar ha haft ett bra väder! Körde ni på dubbat eller hade de sandat så fint så ni slapp dubbarna? Hur många körde CC?

Svårt att säga exakt hur många som hade cc. Men utav topp 10 så hade åtminstonde 1,2,3,5 och 8:an cc.

Jag körde cross med dubbdäck.
Trodde innan att dubbat var klokt men det visade sig vara helt onödigt med dubb.
Det värsta ispartiet var väl sandat.

"Till det som måste till, enligt Lindberg själv, är en målkamera. Med 17 åkare inom nio sekunder blev det inte bara trångt i målskjutsen utan närmast omöjligt för måldomarna att hålla isär spurtkanonerna."

Hur vore det med en startkamera för att kolla tjuvstartare? ;)

Öijer Skrev:
-------------------------------------------------------
> tjuvstart är väl inte så farligt i masterstart
> direkt.. :-)

Nej, det är ju inga problem, men rätt kul att se ivriga cyklister som drar iväg innan speakern räknat ner till noll. :)

MikceS:
Okej... Men de verkar inte vara så aktiva på SCF just nu. Uppgifterna är från 2004. Vet du ungefär när första tävlingen går?

De är lika med Jag i det här fallet. och för tillfället ligger bollen hos klubbarna som anordnar deltävlingarna att bestämma sig om när, var och hur..

jag räknar med att första deltävling av 6 eller 7 st går 12/3

Jag körde in fem minuter från bergspriset och i mål, om killen jag samåkte med upp dit behöll vårt tidigare tempo.

Jag sa att cyclocross var ett lämpligt fordon för tävlingen, om inte annat står det på Turtips-sidan.

Nästa år ska jag värma upp ordentligt innan jag kastar mig ut i tävlingstempo och -5°C :) Eller så låter jag det bli en lucka mellan mig och klungan ;)

Jag var ovanligt duktig med uppvärmningen. ändå så hjälpte det inte... :)
Kul tävling dock. Denna ska jag köra fler gånger!

Tillbaka
Topp