Snygg styrstam med löstagbar faceplate

Sennsa

Aktiv medlem
Som någon kanske minns håller jag på med en transportväska till cykeln. Det projektet går framåt, men för att få ner cykeln behöver jag kunna ta loss styret på ett enkelt sätt. Det är en klassisk stålram så det är expanderstam som gäller.

Söker alltså:

Expanderstam 22.2 - 26.0 mm med löstagbar "faceplate" som dessutom är snygg..

Har visat sig svårt.

3T mutant, Deda murex, Cinelli frog, ITM 800 ser alla ut som skit..

Den enda jag hittat som ser riktigt bra ut är Mavic 370 som naturligtvis är omöjlig att få tag på.

Någon som sitter på ett bra förslag? Alternativet är väl att konvertera till ahead, men det får bli en nödlösning om jag inte hittar något annat.

Var nog ganska ovanligt med lösa faceplates på den tiden expanderstammar användes. Tror det kom senare när det började bli poppis med riserstyren.
Är nog enklast att skaffa en ahead adapter, kostar inte många kr.

Polerad syncros? Vet inte om de hade gångjärnet samtidigt som expander. Det kan ha varit så att de började med gångjärnet först när A-head kom. Kolla, de är skönt yxiga men jätteblanka.

Är det den här du menar? Den var ju tom fulare än exemplen jag radade upp. (Men tack ändå för tipset) Det får nog bli en aheadkonvertering iaf är jag rädd, om det inte dyker upp en mavicstam på ebay eller liknande.

Bilagor

• 004_205.jpg
    004_205.jpg
    35.6 KB · Besök: 15
Senast ändrad:

Bilagor

• P1000772-1.JPG
    P1000772-1.JPG
    127.4 KB · Besök: 27
Senast ändrad:
Tillbaka