Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var väl cykelleden som Klåveröds vandrarhem(?) fixade i våras, men som de fick plocka ner efter att de fått en sur markägare på sig.Vad är söderåsleden? Aldrig hört talas om.
Ahh, då är jag med. Verkar dumt att ladda upp gpx på den då. Det kanske löser sig.Det var väl cykelleden som Klåveröds vandrarhem(?) fixade i våras, men som de fick plocka ner efter att de fått en sur markägare på sig.
Ja, det var inte det nya mtb-spåret utan någon turistrunda runt hela åsen typ.Ahh, då är jag med. Verkar dumt att ladda upp gpx på den då. Det kanske löser sig.
Dock hörde jag detta diskuteras häromdagen, om jag förstod det rätt var det en gravelrunda som fick markägarproblem? Inte mtbrundan. Men jag har ingen aning, ska se om ja hittar något.
Ja att hitta runder att cykla på åsen är inga större problem.Ja, det var inte det nya mtb-spåret utan någon turistrunda runt hela åsen typ.
Jag tänkte lite som du att det kanske vore bra om gpxen fick vila i frid för att undvika problem för vandrarhemmet.
Möjligen har de skyltat på någons mark som inte gillades? Lite oklart vad som hänt.Är det inte en grusvägsrunda? Eller är det nån stigcykling på den rundan?
Om det är grusväg förstår jag inte riktigt hur de får problem med markägare, om det inte är så att de som ritat leden vill tjäna pengar på det på nåt sätt.
Att hitta grusvägsrundor är ju annars väldigt enkelt på Söderåsen, bara att sätta sig med t ex alltrails och börja rita.
Nä precis, men det kanske har med skyltningen att göra. Har som sagt ingen koll riktigt på rundan.Men om det inte är enskilda vägar så blir det ju svårt för markägaren att hävda att man inte får hoja där, kommersiellt eller inte. Den som känner att de har lite tid över kan ju kolla upp det :-)
Det är bom på de flesta av grusvägarna uppe på åsen, så de är inte öppna för biltrafik. Just det är en stor fördel när man cyklar, lugnt och skönt :)Men om det inte är enskilda vägar så blir det ju svårt för markägaren att hävda att man inte får hoja där, kommersiellt eller inte. Den som känner att de har lite tid över kan ju kolla upp det :-)
Snyggt, tack!
Snyggt, tack!
Har du den möjligtvis så att man kan hitta den på strava?
Man får cykla även på enskild väg. Däremot har ju Klåveröds vandrarhem även sitt rykte och sina relationer med grannarna att tänka på. Det är inte nödvändigtvis alltid det bästa att hävda sin rätt.Men om det inte är enskilda vägar så blir det ju svårt för markägaren att hävda att man inte får hoja där, kommersiellt eller inte. Den som känner att de har lite tid över kan ju kolla upp det :-)
https://www.strava.com/activities/3859286490Snyggt, tack!
Har du den möjligtvis så att man kan hitta den på strava?