ForesterGuy
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Rätt långt norrut, med svenska mått mätt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ForesterGuy sa:Rätt långt norrut, med svenska mått mätt.
jonja sa:Känns bra att vara delägare i happyraften :-) Ger hellre till sån verksamhet där man nästan i realtid kan se mottagaren leverera helt fläckfritt, än till röda korset o liknande formella kanaler där högsta hönset plötsligt flyr med älskarinnan och alla miljonerna. Eller till nåt ospecat afrikanskt land, där ingen kan redogöra för efteråt vart kosingen/mjölsäckarna faktiskt tog vägen.
Huhh? "du och yonna" och "ni"? Vad Bikzz tycker är inte alls min mening. Jag skulle ha jobbat vid Läkare utan Gränser om inte min pojkvän hade brutit båda anklar så han kunde inte följa med och vi ville ju vara tillsammans.kais01 sa:olyckligt med politik här. och komplicerad fråga.
men om jag tolkar rätt så menas att om du och yonna tvingas överbefolka raften så ska ni inte ta emot räddning från läkare utan gränser...
ForesterGuy sa:Jag har varnat Yonna för farliga djur när hon närmar sej havet.
Tänk er tidningsrubrikerna: "Yonna i valfiskens buk".
Örjan Lax sa:Härliga bilder som vanligt Yonna! Tack för att vi andra får resa med via nätet. :)
konken sa:Ta hem det där och sälj det som en bit av vasaskeppet haha. Men seriöst så hade det varit intressant med någon form av fotoutställning från dina bravader.
instämmertmalm sa:Grymt fint!
Väldigt inspirerande tråd!
/T
Då hade du tur ;) Måste vara hemskt när man kör 40km/t nedförsbacke i tunneln och då köra mot sån skylt.jonja sa:Ja, de kan vara lite luriga :-) Körde in i en sån med huvudet för länge sen, men det gick bra eftersom farten var nära noll. Såg absolut ingenting och visste inte hur jag låg på vägen som dessutom svängde ett helt varv i berget. Lite obehagligt var det allt :-)
Jag har aldrig en fästing, tror inte dem finns i norr Sverige , Finland och Norge. Inte heller i mitten av Sverige, för jag har aldig fått en. Men jag har för säkerhet skull en Tick 1 med mig (stål, inte den av plast). https://m.clasohlson.com/se/Fästingplockare-Tick-1/34-693geologen sa:Lite nyfiken på hur du hanterar fästingar. Kollar och plockar du varje dag?
Mini_me sa:Om du får uppskatta , i procent , hur stor del av tiden som du är ute känner du "Va fan håller jag på med?" eller liknande...dvs där du hellre legat i en varm säng och kollat på netflix (typ). Är nyfiken bara :)
Yonna sa:Så nu tänker jag cykla till Arjeplog för där finns en grusväg till Piteälven och undrar om det går att paddla älven till E45 ? Alltså från Tjieggelvas till Vuolvojävrre och kanske lite mer (vill cykla till Jokkmokk). Nån som vet om det går? Har googlat lite men hittade inte mycket info (och det är svårt att googla när det finns inget nätverk).
Domestique sa:Osäker på övre delen, det är länge sen jag var där (och fiskade), men en bit uppströms E45 ligger Trollforsarna, en serie lite mer utmanande forsar och fall, så dessförinnan är det nog bra att kliva iland så du inte hamnar i paltvalsen. :)
https://www.forsforaren.se/piteaelven-trollforsarna-i-norrbott
Senja är grymt btw, jag var där i vintras. Kallt som fn med ishavsvinden i februari, men vackert och öde den tiden.
ensamvarg sa:Båt-delen, jag gissar på backslaget, båtens ”växellåda” även om den såg lite stor ut på bilden.
Börne sa:Tjeggelvas har jag fiskat i... Arjeplog har jag besökt några gånger när vi bodde i Långviken & fiskade i Storavan.... fiskade även i Hornavan, det är nice där uppe!!!
Ser fram emot framtida reportage!
Jag skrev reportage men tänkte mer på dina vanliga text/bildinlägg som är kanon ?Yonna sa:Tack du Börne!
Jag är tyvärr inte bra med skriva en riktig RR
Börne sa:Jag skrev reportage men tänkte mer på dina vanliga text/bildinlägg som är kanon ?Yonna sa:Tack du Börne!
Vilken kanonbild!ForesterGuy sa:Börne sa:Jag skrev reportage men tänkte mer på dina vanliga text/bildinlägg som är kanon ?Yonna sa:Tack du Börne!
Kanon?
Börne sa:Vilken kanonbild!ForesterGuy sa:Börne sa:Jag skrev reportage men tänkte mer på dina vanliga text/bildinlägg som är kanon ?Yonna sa:Tack du Börne!
Kanon?
Men själv ger jag Yonnas inlägg tre kanoner av tre möjliga ?
Yonna sa:Jag är i Jokkmokk nu, yes! Hoppas det finns nån butik som kan kolla cykeln för den växlar dåligt fram. Den vill inte gärna växla från den stora klingan till den lilla, det tar lång tid (med hemskt ljud) och det är inte roligt när man cykla uppförsbacke. Att växla från den lilla till den stora klingan, då ramlar ofta kedjan mellan den stora klingan och bashguard. Och då stannar cykeln plötsligt, och ibland sitter kedjan så jävla kläm att jag får lossna bashguard skruvarna. Stackars fattie, han har inget lätt liv med mig, han får så ofta många hårda smäll ..