Söka jobb i cykelaffär

heffaklump

Ny medlem
Söka jobb i cykelaffär
Hej, min första post här på happy.

Det är så att jag är ute och letar jobb som många ungdomar här i vårt land och jag börjar fundera på att försöka få jobb i en cykelaffär. Cykelintresset har hängt med längst i mitt liv och jag tror jag skulle trivas att arbeta med det.

Jag skulle vilja jobba som mekaniker (mm, säljare osv), men har inte så stora kunskaper än utan vill lära mig. Så det jag undrar över är ett bra sätt att komma igång. Är det smart att besöka alla cykelaffärer jag kan, lämna in cv och säga att jag vill jobba och lära mig. Är det möjligt att vara lärling på en cykelaffär, främst i verkstan? Eller är det bara naivt, är det smartare att ta ett ströjobb, läsa på och meka som f-n med min cykel i höst och försöka bli självlärd, för utbildning finns väl knappast (jag letade lite kort).

Jag är mycket tacksam för tips från folk med lite koll, jag har lite svårt att ta tag i saker och skulle må bra av att få terrängen "sonderad".

Ett allvarligt introduktionsinlägg, men jag hoppas det är okej!

/ Linus

Söka jobb i cykelaffär
Åk runt till de butikerna som du är intresserad av. De flesta butiker har redan flera "sommarjobbare" som rycker in när det drar ihop sig under säsong men många butiker saknar också personal. Kanske inte för en heltidstjänst men timmanställning.

Om du inte redan har erfarenhet och kan meka får du sälja in dig ordentligt. Ge ett trevligt intryck, erbjud dig att jobba gratis några dagar och visa din bästa sida.

Om du har "svårt att ta tag i saker" är det dags att du tar dig i kragen nu, för ingen kommer fixa ett jobb till dig. Speciellt inte som arbetsmarknaden söker folk som är bra på att ta tag i saker... Styrk den meningen ur ditt inlägg och upprepa den inte så länge som du lever.

Tillbaka
Topp