Wow, vad fina happysnälla svar, jag blir alltmer helt förstummad av dem, fattar ingenting vad händer i den här tråden nu .. Känner mig jätteblyg, vill gärna försvinna, gömma mig och försöker hela tiden hitta de rätta orden men hittar dem inte. Och jag ler som en happy idiot och flyger med racern över asfalt som aldrig tidigare :)
Kan bara säga att tråden började som en försiktig och lite osäker fråga om bikeraftsällskap, det var inte alls min avsikt att skriva om mina lite konstiga resor men ni var så superentusiastiska att det gick av sig själv. Och era respons, era fina svar, fyllt av humor och glädje, fick tråden växa, det har jag aldrig kunna gjort ensam. Så vi får tacka oss själv för den här tråden. Tack ni happy happyriders: tack för alla fina respons, reaktioner, glada humor, vackra bilder .. mycket tack för det! Och tack för packraft-initiativet, otroligt kul och snällt!
h.g.j sa:
Det är bara att hålla tummarna att hyllningskören inte ger Yonna prestationsångest så vi tar bort glädjen i äventyren.
Ja, det menade jag med 'Happyansvar' men kunde inte hitta rätt ord. Därför sa jag också att jag är bara en lite osäker tjej på en fatbike, ingenting mer. Men after så många fina svar förstår jag det bättre, tack för detta!
jonja sa:
Borde den inte heta "Happy Everafter" ?
Jag röstar också på namnet! om jag nånsin får en raft skulle den absolut döpas till Happy Everafter, jättevackert :)
Nu döpts man ett fartyg med den rituella flaskan champagne (i mitt fall skulle det vara en flaska whisky) men kan tänka mig att det är lite besvärligt att krossa en flaska whisky mot bogen av en gummi packraft så kanske det vore bättre att dricka upp whiskey och bara droppar lite över bogen? Men enligt holländska vidskepelse får man olycka om skeppet är inte döpt ordentligt, men kanske är det inte samma sak vid Vikingen? Skeppet Happy Everafter skulle ju följa vikingatåget till Kaspiska Havet. Kanske de offrade djur, såsom fina getter och får?
Skulle iaf vara kul att festa och dansa sig varm med whisky och god mat i magen (sjömaträtter som sjömansbiff, lax och gäddor) och när båten glider ut på havet att bryta ut i jubel. Skjuta några salutkanoner vore också jättekul :)
När jag är hem igen ska jag googla hur Vikingar döpte deras fartyg, känns plötsligt livsviktig när man drömmer om att bikerafta Ingvarståget och Vägen från varjagerna till grekerna.
Har en bild av racercykeln med den två tjocka Nate brothers på pakethållaren. Kan tänka mig att cykeln skulle aldrig blir godkänt av stilpolisen. Men det kör iaf jättebra! känner däcken inte alls och racern kör som vanligt. Den enda sak är att folk tittar lite konstigt när jag cyklar förbi :)
Det är förresten kallt nu i skogen, inte dåligt att ha en bra sovsäck i mitten av oktober, tror det fryser just nu ..
Racern med styrdrybag, två små sidoväskor och tält på pakethållaren ..
.. och med två fatbikedäck i åtta-form. Japp, det är mycket hemskt :)