Söker en galen fatbiker och bikerafter :)

Yonna, du förtjänar en flott-peng. Helt utan motprestationskrav Om du överlevde Stockholm.
Jag swishar gärna via Arsozath.

Lev väl lilla skogstroll :)

Ja, jag är kass på att hålla i sånt där men eftersom jag brukar putta pengarna dit munnen är så självklart är jag med,
med förhoppningen att skogstrollet är rädd om sig i fortsättningen så att vi får läsa mer om fantastiska äventyr.

Arsozath... vart ska guldet isåfall?

Någon mer som gillat läsningen och är på?

Förlåt att jag svarar så sent! Jag har cyklat snabbt som fan till Stockholm, gick mycket bra, bara lite vilsen när jag sökte Bikzzs hus. Och då var det njuta av fint sällskap, god mat, öl, whisky, sova som en stock på soffan, vakna av härligt kaffelukt, cykla på små vägar till Stockholm med Bikzz som guide på sin racer, sightseeing (stor stad!), äta mätt igen, fundera på nya spännande bikeraftplaner, titta till kl 5 på morgonen på goda filmer, kolla om det går att spänna fast de två feta Nate brothers på en racer (ser inte vackert ut men det går) och läsa den här tråden och försöker hitta ett bra svar men det sista lyckats inte.
Jag kan bara säga vad jag känner, att det är bäst att vara migsjälv för det är det ända jag är bra på. Jag känner mig mycket överrumplad av era jättesnälla ord, så superbussigt och fint ni är! Jag säger hela tiden "vafan, vad snällt .." och då stockar sig orden. Egentligen fattar jag ingenting, bara att ni är supersnälla, mer kan jag inte säga ..

Bikzz förklarade vad Swich är för nåt för det visste jag inte. Och jag har ibland några ovälkomna stalkers via mejl/PM (inte på Happy men på andra forum, Flickr etc) så Switch låter för mig ingen bra idé. Och jag tänker också att de fem eller sex snälla happyriders som gärna vill att jag får en packraft, måste vänta länge! Jag har som vanligt inga pengar, jag kan fråga min bror och några få holländska vänner men då blir det bara 400kr mer så det räcker aldrig. Men som sagt: jättesnällt initiativ! Tack så mycket!

Har några bilder från den lilla bron och cykelled över Ekolsund. Det är bara följa roda cykel skyltar till ett staket, öppna dörren, gå några meter och då finns en lite bro och några 100meter mysigt grus/lövväg. Gick jättebra med racern. Tack för tipsen!

P1010471.JPG

Dörren till cykelbron över Ekolsund.

P1010476.JPG

Den lilla bron ..

P1010487.JPG

.. och grus/lövvägen.

P1010441.JPG

Vacker höst på vägen till Stockholm

P1010448.JPG

Känns lite konstigt att se tunna däck i stället för en tjock fatbike :)

Jag hoppas happy kan organisera nåt lämpligt crowdfund-jox för jag vill så gärna bidra också. Sjukt bra tråd!

Imponerande att du fick med allt det där på racern :)

Okej, då tar jag på mig detta. Hur pengarna ska förmedlas löser vi senare. Hur mycket kostar en sådan där båt förresten?
Swisha 0704483734. Märk betalning Galen och eventuellt Nick.
Mitt namn får ni i swish-appen. Det finns bara en av mig och det är jag. Stalkers undanbedes.

Får vi döpa raften Yonna? Eftersom vi sponsrar den ?.

Arsozath sa:
Okej, då tar jag på mig detta. Hur pengarna ska förmedlas löser vi senare. Hur mycket kostar en sådan där båt förresten?
Swisha 0704483734. Märk betalning Galen och eventuellt Nick.
Mitt namn får ni i swish-appen. Det finns bara en av mig och det är jag. Stalkers undanbedes.
swishat, bra där!

Man kanske skulle starta en ny tråd så vi slipper swisha ner tråden helt
/edit: Nä, Yonna får skapa ny tråd med ny raft sedan! :)

Senast ändrad:
Har bytt telefon tillfälligt och är swishlös, men jag misstänker att den här kampanjen kanske pågår iaf en bit in i nästa vecka, så jag hinner nog bidra jag med. =)

ceel sa:
Har bytt telefon tillfälligt och är swishlös, men jag misstänker att den här kampanjen kanske pågår iaf en bit in i nästa vecka, så jag hinner nog bidra jag med. =)

Gissningsvis så borde det dröja ett tag innan det räcker till en raft även om någon lyckas övertala Pacraft Sverige att stå halva kostnaden.

Jag har aldrig haft swish, men hoppas kunna hitta någon som är villig att agera ombud, det är inte sällan folk som frågar efter mitt nummer för att swisha fikapengar, lunchpengar, betalning för begagnade cykeldelar, mm.
Nästa gång vet jag vilket nummer jag uppger...
0704483734 Galen :)

Hur galet det här är så är jag galen nog att swisha så det är gjort nu.

Ha så kul, vad som än händer med pluringen. :)

Har swishat ett bidrag.

Tack Yonna för en fantastiskt fin och inspirerande tråd. Du har fått mig att bli inspirerad av packrafting, kommer att prova och hyra en nästa sommar.

Swishade inatt och stämmer in i hyllningarna. Mina äventyr utgår från bil och taktält med cykeln och kanot ibland. Behöver allt mer en fatbike och bara trampa på.
Kör hårt

Det är bara att hålla tummarna att hyllningskören inte ger Yonna prestationsångest så vi tar bort glädjen i äventyren.

Själv tycker jag bara att det varit kul att följa så här långt, och konceptet fatbike, raft och tält känns jättehäftigt.

Wow, vad fina happysnälla svar, jag blir alltmer helt förstummad av dem, fattar ingenting vad händer i den här tråden nu .. Känner mig jätteblyg, vill gärna försvinna, gömma mig och försöker hela tiden hitta de rätta orden men hittar dem inte. Och jag ler som en happy idiot och flyger med racern över asfalt som aldrig tidigare :)
Kan bara säga att tråden började som en försiktig och lite osäker fråga om bikeraftsällskap, det var inte alls min avsikt att skriva om mina lite konstiga resor men ni var så superentusiastiska att det gick av sig själv. Och era respons, era fina svar, fyllt av humor och glädje, fick tråden växa, det har jag aldrig kunna gjort ensam. Så vi får tacka oss själv för den här tråden. Tack ni happy happyriders: tack för alla fina respons, reaktioner, glada humor, vackra bilder .. mycket tack för det! Och tack för packraft-initiativet, otroligt kul och snällt!

h.g.j sa:
Det är bara att hålla tummarna att hyllningskören inte ger Yonna prestationsångest så vi tar bort glädjen i äventyren.
Ja, det menade jag med 'Happyansvar' men kunde inte hitta rätt ord. Därför sa jag också att jag är bara en lite osäker tjej på en fatbike, ingenting mer. Men after så många fina svar förstår jag det bättre, tack för detta!

jonja sa:
Borde den inte heta "Happy Everafter" ?
Jag röstar också på namnet! om jag nånsin får en raft skulle den absolut döpas till Happy Everafter, jättevackert :)
Nu döpts man ett fartyg med den rituella flaskan champagne (i mitt fall skulle det vara en flaska whisky) men kan tänka mig att det är lite besvärligt att krossa en flaska whisky mot bogen av en gummi packraft så kanske det vore bättre att dricka upp whiskey och bara droppar lite över bogen? Men enligt holländska vidskepelse får man olycka om skeppet är inte döpt ordentligt, men kanske är det inte samma sak vid Vikingen? Skeppet Happy Everafter skulle ju följa vikingatåget till Kaspiska Havet. Kanske de offrade djur, såsom fina getter och får?
Skulle iaf vara kul att festa och dansa sig varm med whisky och god mat i magen (sjömaträtter som sjömansbiff, lax och gäddor) och när båten glider ut på havet att bryta ut i jubel. Skjuta några salutkanoner vore också jättekul :)
När jag är hem igen ska jag googla hur Vikingar döpte deras fartyg, känns plötsligt livsviktig när man drömmer om att bikerafta Ingvarståget och Vägen från varjagerna till grekerna.

Har en bild av racercykeln med den två tjocka Nate brothers på pakethållaren. Kan tänka mig att cykeln skulle aldrig blir godkänt av stilpolisen. Men det kör iaf jättebra! känner däcken inte alls och racern kör som vanligt. Den enda sak är att folk tittar lite konstigt när jag cyklar förbi :)
Det är förresten kallt nu i skogen, inte dåligt att ha en bra sovsäck i mitten av oktober, tror det fryser just nu ..

P1010458800x577.jpg

Racern med styrdrybag, två små sidoväskor och tält på pakethållaren ..

P1010527800x600.jpg

.. och med två fatbikedäck i åtta-form. Japp, det är mycket hemskt :)

Senast ändrad:
Hej!

Martin heter jag och det är jag som driver Packraft Sverige. Jag följer den här tråden med glädje och kan bara flika in lite kort och säga att vi utan tvekan kommer att hjälpa till så att Yonna får sin Happy Everafter, nu när jag tycker det står utom allt tvivel att även Yonna tycker insamlingen är OK. Den som håller i insamlingen får gärna kontakta mig så småningom. Mig når man lättast via info at packraft-sverige.se eller via vår facebooksida Packraft Sverige.

Hoppas även att Yonna hittar en resekompis ner till döda havet, DET skulle vara någonting att läsa om... :) Och precis som de övriga skriver så behöver du inte känna något Happyansvar Yonna.

Självklart går det också att ställa frågor till mig angående bikerafting, packrafting, etc.

Kör hårt Yonna!

Senast ändrad:
Martin_PkrftSrge sa:
Hej!

Martin heter jag och det är jag som driver Packraft Sverige. Jag följer den här tråden med glädje och kan bara flika in lite kort och säga att vi utan tvekan kommer att hjälpa till så att Yonna får sin Happy Everafter, nu när jag tycker det står utom allt tvivel att även Yonna tycker insamlingen är OK. Den som håller i insamlingen får gärna kontakta mig så småningom. Mig når man lättast via info at packraft-sverige.se eller via vår facebooksida Packraft Sverige.

Hoppas även att Yonna hittar en resekompis ner till döda havet, DET skulle vara någonting att läsa om... :) Och precis som de övriga skriver så behöver du inte känna något Happyansvar Yonna.

Självklart går det också att ställa frågor till mig angående bikerafting, packrafting, etc.

Kör hårt Yonna!
Snyggt Martin!!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp