Söker lågprofilsskruvar till bromsskivor (M5x10)

• Trådstartare Trådstartare RD
  • Start datum Start datum

RD

Medlem
Jag letar efter lågprofilsskruvar till bromsskivor, M5x10 (0.8), alltså 2 mm längre än standardvarianten.
De vanliga T25 Torx-skruvarna för bromsskivor har en skalle som bygger cirka 3 mm, men jag behöver en variant med lägre skalle.

Är det någon som vet var man kan få tag på sådana?

Det gör du nog inte, åtminstone inte med T25. Med T20 eller 3 mm hex kan du köpa på Ali.

Frågade GPT om material i skruvarna och där var rekommandationen att inte använda A2/A4/304, utan en starkare legering, 8.8 eller helst 10.9 eller 12.9.

Har sökt hela kvällen men kan inte hitta något som stämmer in med något av de materialen. Närmaste jag hittar är följande, men hade gärna köpt från någon butik som kan leverera i veckan.

Det finns ju folk som kör med titanskruvar till skivorna. Jag skulle inte oroa mig över A2 eller A4-stål iaf.

Low profile-skalle innebär grund fördjupning för torx/insex, dvs. lätt att dra sönder. Ger dock ett annorlunda och fräckt utseende och någon liten viktreducering.

Jag har köpt några sådana lågprofilskruvar på Ali. Oerhört litet djup för verktyget och svårt att få kraft. För bromsskivor skulle jag inte använt dom.

Tillbaka
Topp