Söker Nukeproof Scout XL

Damponmyboard

Aktiv medlem
Söker Nukeproof Scout XL
Letar hardtail och kommit fram till att jag är sugen på en Nukeproof Scout.
Vet att företaget som ägde Nukeproof kursade och att ett nytt företag köpt upp Nukeproof. Någon som vet när man förväntas kunna köpa dessa cyklar igen?
Om någon råkar sitta på en Nukeproof Scout i storlek Xl gärna i färgen gul som ni vill göra er av med, får ni gärna skriva till mig!

Söker Nukeproof Scout XL
Letar hardtail och kommit fram till att jag är sugen på en Nukeproof Scout.
Vet att företaget som ägde Nukeproof kursade och att ett nytt företag köpt upp Nukeproof. Någon som vet när man förväntas kunna köpa dessa cyklar igen?
Om någon råkar sitta på en Nukeproof Scout i storlek Xl gärna i färgen gul som ni vill göra er av med, får ni gärna skriva till mig!
Det låg ett mörkgrönt ramkit ute ett bra tag här på Happy - någon i Åre som sålde grejerna. Kanske någon som minns vem det var (eller kan admin söka i utgångna annonser?)

Söker Nukeproof Scout XL
Den Scout 290 jag hade var riktigt bra kvalitet på ramen och jäkligt smidigt med UDH t.ex. De är små i storlekarna och jag sålde den då den var för liten. Köpte en stålram istället och insåg hur djävulskt styv scouten var. Precis noll flex. Mot bakgrund till det så skulle jag rekommendera en Ragley Big Wig (helst) eller Big Al istället. Samma geo men inte samma känsla av att sitta på ett spett.

Edit: Ragley är ju tyvärr också konkursat och svåra att få tag på :confused:

Söker Nukeproof Scout XL
Den Scout 290 jag hade var riktigt bra kvalitet på ramen och jäkligt smidigt med UDH t.ex. De är små i storlekarna och jag sålde den då den var för liten. Köpte en stålram istället och insåg hur djävulskt styv scouten var. Precis noll flex. Mot bakgrund till det så skulle jag rekommendera en Ragley Big Wig (helst) eller Big Al istället. Samma geo men inte samma känsla av att sitta på ett spett.

Edit: Ragley är ju tyvärr också konkursat och svåra att få tag på :confused:
Vilken storlek hade du och hur lång är du?
Tack för tipsen!

Söker Nukeproof Scout XL
Muppy på Huppy.webp

Här är min. Inte rätt storlek för och inte till salu heller. Jättefin hoj men det måste finnas mycket som är likvärdigt. Vad är det för egenskaper som efterfrågas?

Söker Nukeproof Scout XL
Jag vill ha en cykel som är bra på så mycket som möjligt. Lekfull, hyfsad på klättring men trygg nedför. Kör inte xc utan mer Trail.
Vill även kunna använda den på vintern och då blir det kanske lite mer grusvägar

Söker Nukeproof Scout XL
Jag vill ha en cykel som är bra på så mycket som möjligt. Lekfull, hyfsad på klättring men trygg nedför. Kör inte xc utan mer Trail.
Vill även kunna använda den på vintern och då blir det kanske lite mer grusvägar

Den finns flera liknande cyklar. Rose Bonero ger mest för pengarna. Sen finns Orbea Laufey och Radon Cragger och troligtvis många fler som jag har glömt nu.

Söker Nukeproof Scout XL
Trek Roscoe är nästa identisk(men inte lika cool) och sen finns ju stålalternativen från Nordest, Sour, Production Privée mfl.
Men med de önskemålen, och om man inte vill ha heldämpat, hade en Scout passat utmärkt ja.

Tillbaka
Topp