Sökes: Folk som vill cykla i Hellas dagtid

radarminnet

Aktiv medlem
Pga COVID-19-relaterade nedskärningar kommer jag inom kort att vara ledig en dag i veckan. Jag tänkte ta tillfället i akt och utnyttja tiden till att bekanta mig med stigcykling i Hellas. Jag bor i Långbro och håller mig i vanliga fall i Gömmaren, och har inte cyklat i Hellas alls. Finns det någon annan som befinner sig i samma situation och är sugen på att haka på -- oavsett om du är bekant med Hellas sen tidigare, eller också är helt ny i området?

Jag brukar cykla solo, så jag vet ärligt talat inte hur fort/långt/hårt andra kör, men jag har varken världens bästa kondition eller världens bästa teknik. Eftersom jag är van att cykla i Gömmaren är jag van vid relativt mycket stök. Fokus här är att cykla på roliga stigar!

Jag cyklar ofta(st) ensam i Hellas, har alltid trailforks på en skärm på styret och har lärt mig mycket på det sättet.
Att cykla i sällskap med andra kan både lära en spår som inte är reggade och är trevligt, men det kan vara mer lärorikt att cykla ensam ett tag först för att kunna stanna och förstå hur och var spår går, cykla om osv.

Jag cyklar ofta(st) ensam i Hellas, har alltid trailforks på en skärm på styret och har lärt mig mycket på det sättet.
Att cykla i sällskap med andra kan både lära en spår som inte är reggade och är trevligt, men det kan vara mer lärorikt att cykla ensam ett tag först för att kunna stanna och förstå hur och var spår går, cykla om osv.
Jag har aldrig cyklat med skärm på styret. Har du någon rekommendation på en bra hållare för telefon?

Hej,det skulle kunna vara mitt inlägg! Cyklar oftast i gömmaren, chek. Själv,chek. Kan nog komma loss på dagtid någon dag. Kul med sällskap, och ta en tur i det omtalade Hellas..
mw

Den här är den bästa jag har för styren med kort styrstam, jag har en annan som funkar bra på racerns smala långa styrstam men inte så bra på kort o tjock mtbstam.

Hej
Permiteringar på gång här med... Fredagar verkar bli dagen. Bor på Hägerstenåsen och cyklar både Gömmaren och Hellas men mer Gömmaren för närmare. Sen går det att små cykla ner för Åsen på sina ställen ?

Jag är permitterad 3 av 5 dagar och kan knärehabcykla Sickla/Hellas och guida/visa fina stigar. Jag kan inte samtliga stigar, långt ifrån, men har letat stigar i området sedan 2004, så några har fastnat...

Tänkte ge mig ut i eftermiddag om någon vill hänga på på coronafäigt avstånd såklart.

Jag bor också i hellasområdet och brukar sticka ut på förmiddagarna. Med småbarnskaoset brukar det dock bli extremt kort varsel och max 2h pass.

Om man kan styra upp dagen innan borde det vara genomförbart. PM för nummer om det inte blir så att det här utvecklas till någon slags raidtråd

Senast ändrad:
Om det är någon som bara kan komma loss en kortare stund dagtid, en dryg timme eller så, så är jag även öppen för en tur i Gömmaren:

Ringrostigt värre idag. Har inte cyklat stig sedan knäoperationen i augusti. Tog sig lite mot slutet dock. Hade sällskap av en kollega.

Jag kom iväg en sväng runt Gömmaren igår kväll i alla fall. Ingen annan här som var ute? Jag mötte en del cyklister när jag körde gröna spåret baklänges.

Tacka någon storhet för ljuset. Jag kom inte iväg förrens 18.30 och hann hojja genom sicklaskiftet men fick ont i halsen. Har cyklat och åkt motorcykel i kallt väder, sånt gillar inte min hals, så nu får den vila lite.

Tillbaka
Topp