Sökfunktioner

Brakastruten

Aktiv medlem
Sökfunktioner
Funderar, ifall det skulle vara svårt att ordna så att man t.ex. kunde söka på författare och ämne samtidigt?
Då skulle man t.ex. snabbt få fram under våra hojar, alla de härliga hojar som passerat en ägare. Eller alla de gånger ngn. ödslat tid på att beskriva den delikatess krumbumballe utgör..
Kanske inte så viktigt? Men lite.... :-)

Sökfunktioner
...och när vi ändå pratar om sökfunktionen.
Vet inte om jag har total missat något, men att ha en sökfunktion som är case sensitive (om än bara på svenska tecken kanske?) är ganska irriterande. Inte nog med att man måste gissa hur folk har stavat fel (vanligt problem när man söker på forum), man måste även gissa hur dom har komponerat ihop orden med hjälp av shift :)

Sökfunktioner
Jag har sedan länge insett att jag inte klarar av att sköta sökfunktionen. Tack o lov finns det kunnit folk som oxr, tnt och jlarsson som har hjälpt till några ggr ;)

Sökfunktioner
...och ett val att bara få se matchande trådar istället för varenda matchande inlägg i trådarna...

Senast redigerad av en moderator:
Sökfunktioner
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Funderar, ifall det skulle vara svårt att ordna
> så att man t.ex. kunde söka på författare och
> ämne samtidigt?

Kunde man inte det förr? Jag tyckte det var trevligt..

Sökfunktioner
Sökfunktionen är riktigt dålig faktiskt. Det finns fler brister, går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver t.ex. Att den är case sensitive på ÅÄÖ har jag faktiskt missat, solklar bugg..

Sökfunktioner
Sökfunktionen bygger på att man memorerat alla inlägg som skrivits och sedan söker på exakt rätt fras. Då funkar den jättebra.

Lyckas man inte med sina sökningar är det med andra ord bara att börja plugga in alla inlägg. Jag länkar till den sista sidan här så kan ni plugga i kronologisk ordning: http://happymtb.org/forum/list.php/1/page=760

Sökfunktioner
Känns lite som om man vill tillbaka till Basic: "if Bigmollo goto läsvärt", eller ngt... ;-)
Möjligheten att själv kunna unna sig en snabb radda klassiker lockar! Även sedan minnet somnat.

Sökfunktioner
Som Nephilim skrev så tycker jag en väldigt användbar funktion vore att kunna välja att bara få ett svar per tråd, så man inte får fem sidor med svar från samma tråd. Det skulle göra det mycket lättare att hitta just den tråden man letar efter.

Sökfunktioner
Det funkar så som Neo önskar i en nyare version av forumprogramvaran än den vi använder. Tyvärr innebär det en jäkla massa jobb att byta då template-formatet för forumets utseende är nytt, men om det regnar mycket i sommar så kanske Feffe fixar :-)

Tillbaka
Topp