Solskyddskläder

Lundell

Medlem
Solskyddskläder
Solskyddskläder för cyklister verkar vara ganska populärt i USA och Australien. Det har ju sina skäl, men jag har sån hudtyp att jag lätt bränner mig även i den svenska solen. Har någon erfarenhet av solskyddskläder? Jag har tittat lite på de här armskydden http://www.sigmasport.co.uk/item/2XU/Compression-Arm-Sleeves-SS14/2Z6Z?wmp=199 och den här kragen http://www.underarmour.com/shop/us/en/mens-ua-fish-neck-gaiter/pid1227536. Är det nån som har någon erfarenhet av dem, eller av andra lämpliga kläder? Ju svalare plagg, desto bättre, och helst i annan färg än svart eller vit. De bör även vara tajta (jag har storlek XS i Crafts arm- och benvärmare).

Solskyddskläder
Armskydden verkade väl vara armvärmare?

Utan att ha tänk igenom det hela särskilt mycket undrar jag om det är något fel med solskyddskräm?
Slänga på sej armvärmare om det är varmt och soligt, känns ju sådär....

Solskyddskläder
Ja, det var lite oklart om det var armvärmare eller solskydd, tyckte jag.

Jag är inte så förtjust i solkräm, inte minst eftersom det altid finns en risk att jag missar någon fläck.

Solskyddskläder
Jag har köpt tunna armvärmare på ebay.uk, i RAAM används vita damstrumpor mot solen i öknen. I alla fall om man ska tro "The complete book of long-distance cycling".

Solskyddskläder
bojsänke skrev:
-------------------------------------------------------
> Svettas man lagom mycket sitter inte krämen kvar
> särskilt länge.

När jag har varit på sydligare breddgrader och tagit halvdagsturer så har barnens "badsäkra" solkräm skyddat bra tycker jag, och jag har svettats på ganska bra då i 3-4 timmar.

Men det kan ju vara så att även om jag inte är någon soldyrkare har haft en någorlunda "cykelbränna" från vårsolen hemma som skyddat en del.

Solskyddskläder
Solskyddskläder är en bra idé. Under sommaren har jag flera gånger prisat min Sugoi Titan Ice L/S. Det är skönt att slippa "gegga med smörja". Min tröja är vit och den är härligt sval. Klart mindre varmt än att gå "naken". Tyget ger en silkig känsla. Numera är den inte bländvit, utan aningen solkig runt kragen. Därför är nog ljusgrå idealiskt på en sån tröja. Helst ska den ha turtle neck. Min tröja är inte tight, men iaf aningen slank.

Man kan söka på rashguard för att hitta olika förslag på nätet. Själv har jag proklamerat att "om tre år har alla en sån här".

Solskyddskläder
Jag är helt säker på att jag läst en ganska komplett tråd i ämnet med diverse tröjor och ANNAT. Har för mig att den var seriös. Vill minnas att tröjtypen hette något särskilt som man kanske kan googla forumet efter.

Tillbaka
Topp