Sömnlös i Rudan

Sömnlös i Rudan
Jag svek, men det funkade inte i år. För egen del är det väl tidigt på säsongen för att vara i form och för allt annat som pockar på uppmärksamhet. Men alltid är det förstås något som hindrar. Hoppas ni inte ger upp utan kommer igen nästa år.

Sömnlös i Rudan
Tråkigt att ni ställer in, fullt förståeligt med så få anmälningar. Men hade ni verkligen förväntat er mer? Ingen reklam, en liten tråd på happy och en hemsida som inte direkt gav intryck av att något var på gång... Jag trodde det var en medveten strategi att göra ett lite mindre arrangemang första året, och därför inte försöka få så många deltagare. Inför nästa år kanske ni borde ta kontakt med andra arrangörer för att lära er lite hur man marknadsför ett nytt arrangemang?

Sömnlös i Rudan
Att arrangera MTB-lopp i Sverige är kämpigt, såvida man inte har en jätteorganisation och ett välkänt namn (*host* Vasan *host*) att falla tillbaka på, förstås. Man får inte ha för stora förväntningar på tillströmningen av cyklister.

Jag var imponerad över att ni ändå tog tag i och försökte återuppliva gamla fina SiR. Bättre lycka nästa år!

/Dag

Sömnlös i Rudan
RIKTIGT SYND!

Men vi cyklister har bitit oss själva i arslet kanske?
För många "efter 2öl så är jag med på allt"-beslut som vacklat i sista stund.

Jag anmäler mitt (och resten i truppen S/S Hellasgorillorna) intresse till 2012 redan nu!

/Christer

Sömnlös i Rudan
Första gången det skulle arrangeras så ställdes det också in.

Vi ska inte göra en megatävling av det, men många på happy känner till tävlingen. Många läser allt som skrivs i forumen...typ.

Nu blev datumet lite väl tidigt, men till nästa år får det bli "ungefär samma period på året" som då Ett Annat Lopp arrangerade tävlingen.

Kul med synpunkter...hade varit ännu roligare med fler anmälda. Marknadsföring är viktigt, och en bra hemsida är viktigt. Vi får jobba på det.

Väl mött i Rudan nästa år.

Sömnlös i Rudan
Totteman skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu blev datumet lite väl tidigt,

Neje, perfekt uppstart ju! & dessutom befriande fritt från mygg vid nattens bonfire :)

> men till nästa år får det bli "ungefär samma period på året"
> som då Ett Annat Lopp arrangerade tävlingen.
När var det då?

Sömnlös i Rudan
Even Steven skrev:
> Trist att det ställs in.
>
> Jag rekommenderar alla som skulle köra eller
> funderade på att köra att anmäla sig till
> 12-timmarsloppet i Linköping 20 augusti.
> http://www.ml12h.com/
> Det var superfint förra året!
>
> Så kör man 24 timmar nästa år.

Äpplen & päron?
20 mil bort
Bara halva tiden
3 månader senare
Känns ungefär som att vid ett inställt Vasalopp tipsa om nästa års Marcialonga, (eller i.a.f Engelbrekts ;D) typ.

Men att det blir lyckat & kul hoppas jag givetvis!
Lycka till!

Sömnlös i Rudan
Nu är du väl lite ogin, det är ju fortfarande ett lååångt MTB-lopp och i samma land. De växer ju inte på träd direkt...

Hade siktet inställt på 12h (också) men kommer vara i Åre då istället, lyxproblem.

Sömnlös i Rudan
Det är stor skillnad på cykelsporten i Sverige och Danmark, skall ställa upp i både H12, som också går nu på lördag(där soloklassen tog slut på 6 min. och lagklassen på 18 h.). Även Nordic 24 i juni, där det tilldags-datum är 110+2 anmälda i soloklassen och 107+2 i 4-manslag. De har lättare att få sponsorer till loppen. /MP

Sömnlös i Rudan
STIZZE skrev:
> Min spontana tanke blir att jag troligen skiter i att
> investera mental kraft i förberedningar nästa
> år för att slippa riskera att det ställs in
> igen.

Vad är det för mental kraft du investerat i förberedelser som skulle vara specifikt för Rudan och bortkastat för annat? Det är ett lopp det rör sig om, inte Girot..

Sömnlös i Rudan
mamme1 skrev:
> Even Steven skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Trist att det ställs in.
> >
> > Jag rekommenderar alla som skulle köra eller
> > funderade på att köra att anmäla sig till
> > 12-timmarsloppet i Linköping 20 augusti.
> > http://www.ml12h.com/
> > Det var superfint förra året!
> >
> > Så kör man 24 timmar nästa år.
>
> Äpplen & päron?
> 20 mil bort
> Bara halva tiden
> 3 månader senare
> Känns ungefär som att vid ett inställt Vasalopp
> tipsa om nästa års Marcialonga, (eller i.a.f
> Engelbrekts ;D) typ.
>
> Men att det blir lyckat & kul hoppas jag
> givetvis!
> Lycka till!

Långa tävlingar båda 2
Alla bor inte i Stockholm och pallar du inte åka 20mil för en så lång tävling kanske du inte gillar tävla alls med tanke på hur långt många åker (varje helg)
Schysst att tipsa om liknande lopp tycker jag. Fanns ju en anledning att man var intresserad ifrån början.

Sömnlös i Rudan
Verkligen tråkigt!

Jag hade tänkt köra sista gången det arrangerades av ettannatlopp men knäckte ramen och det tog 8v innan jag fick en ny (veckan före tävlingen) så jag bangade. Var sjukt sugen iår men det ligger lite tidigt på året, snön försvinner i slutet av mars dvs man har ~6v på sig att träna barmark - inte mycket. Och detta är om man bor i Uppland... Att lägga tävlingen några veckor senare nästa år skulle göra den klart mer attraktiv från min sida i alla fall!

Håller tummarna för att den blir av nästa år!

Sömnlös i Rudan
Ett Annat Lopp arrangerade tävlingen i slutet av juli-början av augusti har jag för mig.

Vilken helg det blir nästa år är inte bestämd.

Sömnlös i Rudan
Grab your friends and your bikes, and come ride with us i Denmark, we are 20 km south of Helsingør and 20 km north of Copenhagen. And it is this coming weekend! www.h12.dk - Always room for a few teams from Sweden. Would be great.

/J-Lo

Sömnlös i Rudan
Himla kul grej, som jag gärna hänger med på nästa år! :) Kunde inte den helgen i år, tyvärr, men med tillräcklig information och förvarning ska det inte vara några problem nästa! Ses!

Sömnlös i Rudan
Javisstja! Hade ju tänkt cykla SiR i år. Har jag missat det?

Har ju iofs 25 mil att köra, men eftersom jag inte är stockholmare är det inget problem.

Sömnlös i Rudan
Ligger på is. Vi är två st som försökte 2011, men det föll på för få anmälda. Men man ska aldrig säga aldrig. Det ligger i bakhuvudet och kanske...kanske, dock inte 2012.

Konceptet finns. Bara att dra igång det igen...

För närvarande arrangerar vi Hammarby Alpin Marathon, ett marathonlopp i Hammarbybacken den 24 november 2012. Det är tredje gången. Inget för mesar. Se mer på http://somnlos24h.se/

Thomas thomas@somnlos24h.se

Sömnlös i Rudan
Ni skulle inte kunna samarbeta med någon? Cykelklubb, orientering eller löpare kanske? Kanske svårt att kunna lova några intäkter första året, men det skulle man ju kunna va ärlig med. Då har ni ju funktionärer och, med lite tur, kanske någon som är bra på hemsidor + ANNAT.

Tycker ni är värda beröm som har ambitionen, men jag gissar att det är tufft på två? Informera klubbar och annonsera någonstans. När jag cyklat ML12h så får jag känslan att långt från alla deltagare hänger på Happy, en del verkar snarare vara riktiga cyklister... ;-)

Håller tummarna för att ni får till det nästa år!

Tillbaka
Topp