Sopsaltat-pendlare, vilken avfettning rekommenderas?

Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild på min imorrn i dagsljus. Tror jag tvättade min cykel senast för två år sen.

högtryckstvätt på cykel har potential att skapa stora problem med varje form av lagring. skulle inte få komma i närheten av mina cyklar.

högtryckstvätt på cykel har potential att skapa stora problem med varje form av lagring. skulle inte få komma i närheten av mina cyklar..

Den här cykeln har rullat året runt i snart 15 år, de senaste åren på sopsaltad cykelbana. En gång per, vid vårrustningen, gör jag rent med högtryck men bara på icke känsliga ställen. Givetvis sprutar man inte runt vev- och hjullager.
Cyklar ska användas och den här cykeln är verkligen använd :-)

Senast ändrad:
Herr Thomas skrev:
Givetvis sprutar man inte runt vev- och hjullager.

men det där är ju enda ställena som blir riktigt skitiga och där en högtryckstvätt iofs skulle underlätta själva rengörningen. men som sagt finger weg från högtryckstvätt där. resten av hojen är ju en tvåminutare med diskborste och en svag stril handvarmt vatten. är det egentligen värt besväret att ansluta en högtryckstvätt?

runt nav och vevlager är det bättre med alternativa fakta:)

även en högklassig högtryckstvätt har stora besvär att mäta sig mot effekten av borste och mjukt flödande vatten. testa att jämföra metoderna på två bilsidor. högtryckstvätten skitar ner omgivningen på ett osannolikt sätt. ingenting att använda inne i ett garage.

jag uppskattar den däremot till att rengöra stenplattor runt huset och gärna till mattrengörning ovanpå en presenning. perfekt

Tillbaka
Topp