Sovsäck samt bivacksäck
Jag planerar just nu bl a en cykeltur (landsväg) i september som kommer att avslutas i Kilpisjärvi. De är ju svårare att hitta boende ju längre norrut man kommer, därav tänker jag att jag borde kanske investera i en
1) Sovsäck
2) Bivacksäck
3) Liggunderlag
De borde bli en enklare resa om man kan sova ett par timmar bredvid vägkanten, istället för att anpassa turen helt till att bo på ett vandrarhem eller hotell.
Krav
a) Lätt och tar liten plats. Cyklar ju landsvägsracer och inga planer på att ha några extremt stora väskor. Kör nu med ett Apidura set på cykeln.
b) Enkelt att använda, lätta att rulla ihop, packa upp/ner
c) Temp, upp till minus grader och skall klara regn.
Budget
Vet ej! Jag vill ju ha bra grejer (men inte slänga pengar i sjön), prisvärda lol. Kan man hitta bra grejer för totalt 5000kr?!
1) Sovsäck
2) Bivacksäck
3) Liggunderlag
De borde bli en enklare resa om man kan sova ett par timmar bredvid vägkanten, istället för att anpassa turen helt till att bo på ett vandrarhem eller hotell.
Krav
a) Lätt och tar liten plats. Cyklar ju landsvägsracer och inga planer på att ha några extremt stora väskor. Kör nu med ett Apidura set på cykeln.
b) Enkelt att använda, lätta att rulla ihop, packa upp/ner
c) Temp, upp till minus grader och skall klara regn.
Budget
Vet ej! Jag vill ju ha bra grejer (men inte slänga pengar i sjön), prisvärda lol. Kan man hitta bra grejer för totalt 5000kr?!