Spacers till Royal Rapide Cockpit

Hej Alla!
Jag har köpt hem en Royal Raptide cockpit som jag har tänkt att montera på min BH RS1.
Tyvärr var det inte så " straight forward" som jag hade tänkt mig 🙁
Idag har jag FSA ACR spacers monterat som har en annan form än Specialized. (Se bifogade bilder)
Vet ni var man kan få tag I spacers som passar? Eller minst den spacer som sitter högst upp och gömmer kablage.

Ride On!
Dave
stem 1.webp
stem 2.webp
stem 3.webp
stem 4.webp

Roval

Vet inte hur Spez egen styrlagerlösning ser ut, om den är tillräckligt lik dimensionsmässigt så får du väl köpa deras täckkåpa till övre lagret? Annars finns det nog ingen snygg lösning om det inte finns någon tredjepart som designat en täckkåpa eller adapter som de typ 3D-printar.

Finns en extremt lång tråd tråd om cockpiten på Weight Weenies så föreslår nog att du börjar med att kika i den tråden. Vad jag kunde se var det dock flera som frågat efter samma sak men ingen som gett någon lösning.

Stor sannolikhet att du får leva med någon halvful lösning typ en FSA SRS täckkåpa och runda spacers, om du inte klarar av att designa och printa en egen adapter själv. Eller byt cockpiten till någon modell som är för ACR eller åtminstone adapters redan finns…

1751015741380.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp