Spåra paket från bike discount

Fredde78

Aktiv medlem
ni som beställt cykel från bike discount, hur lyckades ni spåra paketet efter tyskarna lämnat det till Sverige? Har försökt hos postnord och DHL på det nr jag fick av tyska DHL, men inget fungerar...
Bara vänta på ett mail från bolaget som tagit över ärendet?
Hur lång tid tog leveransen för er?
/Fredrik

Det är Tyska DHL sedan Postnord. Men det brukar vara ett glapp mellan att DHL säger att det är överlämnat till att det är sökbart hos Postnord.

Fredde78 sa:
Då är det som jag misstänkte. Bara att invänta en avi eller dyl.
Då kan du få vänta 3-4 dagar extra om du har otur. Det är bara att söka på det tyska numret på Postnords hemsida 2-3 dagar efter att paketet skickats från tyskarna så borde du få träff.

Rattnalle sa:
Fredde78 sa:
Då är det som jag misstänkte. Bara att invänta en avi eller dyl.
Då kan du få vänta 3-4 dagar extra om du har otur. Det är bara att söka på det tyska numret på Postnords hemsida 2-3 dagar efter att paketet skickats från tyskarna så borde du få träff.

Har försökt ett par ggr redan utan resultat. Då vet jag iallafall att tysknumret borde fungera hos postnord.
Får testa igen.
Tack

Sitter i samma båt som dig!! Fått info av bike-discount att paketet skickades förra torsdagen, 1vecka igår, men kan varken spåra eller fått nån avi av "segnord"

Jag fick nyligen flera olika paket från Bike-discount. Tracking-no jag fick funkade fint, man kan se en del mer detaljer genom att klicka vidare på detaljerad info. Det gick snabbt från Tyskland, sen så tog Post-Nord över och det blev seg deg.... Dom registrerade flera gånger att dom försökt köra ut paketet, men själv såg aldrig till någon brevbärare fast jag var hemma.... Efter någon vecka så skickade dom istället en avi att jag kunde hämta paketet på lokala utlämningsstället...

JorisS sa:
Det brukar gå snabbare än så. Kan ni spåra på Tyska DHL eller inte alls?

Jag har kunnat spåra tyska DHL, men som jag försåt det så tar det slut där när dom lämnat över till postnord. Mitt trackingnr fungerar ännu inte hos postnord.
Beställde cykeln i måndags så det har inte gått särskilt lång tid, men jag fick stora förhoppningar när tyskarna var så snabba.

Samma här, satt o gnugga händerna o tänkte att det är strax här! Icke :/ Lär få en avi från postnord innan man kan spåra elektriskt!

jockepocke sa:
marr sa:
jockepocke sa:
JorisS sa:

Tyska går bra men icke postnord

Var är den enligt tyskarna då?

Överlämnad till postnord som ännu inte (fem dagar sen) registrerat paketet....

Obra. De brukar reggas väldigt fort annars tycker jag. Iallafall när de hamnar i Malmö och utgår därifrån.

marr sa:
jockepocke sa:
marr sa:
jockepocke sa:
JorisS sa:

Obra. De brukar reggas väldigt fort annars tycker jag. Iallafall när de hamnar i Malmö och utgår därifrån.

Mmm väldigt obra! Helst vill man ju att det ska skramla till innanför dörren samtidigt som man klickar på köp....
Men jag vet inte man kanske får räkna med dryga veckan därifrån? Aldrig beställt därifrån tidigare, CRC tar ju dryga veckan med "vanlig" frakt så...

jockepocke sa:
marr sa:
jockepocke sa:
marr sa:
jockepocke sa:
JorisS sa:

Mmm väldigt obra! Helst vill man ju att det ska skramla till innanför dörren samtidigt som man klickar på köp....
Men jag vet inte man kanske får räkna med dryga veckan därifrån? Aldrig beställt därifrån tidigare, CRC tar ju dryga veckan med "vanlig" frakt så...

Du får investera i en paketfax...

Tror du ska ringa postnords support och fråga lite. De brukar vara rätt ok ändå ibland kanske om du har tur en bra dag eller nä skit i det...

Ni som väntar på att höra något från postnord, skriv gärna i tråden när det händer så man kanska kan skaffa sig en tidsuppfattning.

Fick mejl i torsdags kväll att de postat lite smågrejer. Sökning via dpd. Kollade nu och syns både på dpd och postnord att paketet är i Skåne. Beställde i onsdags.

Kan nu se att transport påbörjad från Malmö med postnord. Beställde sent måndags kväll och hoppas på att få hem cykeln imorgon.

Det var postnord som fela.... Skräll??

Som jag skrev tidigare väntade jag oxå på paket från bikediscount som skickats av dom 23/6.
Redan 25/6 kunde man på den tyska DHL sidan se att det nått Sverige och lämnats över till postnord!
MEN inte förrän 3/7 kunde man på postnord sida spåra paketet... Det "roliga" var att man då, när dom väl visa spårningen, kunde se att paketet nått min stad 29/6 för att sedan försökts delats både 30/6 & 1/7 då jag var på jobbet.
Nu igår måndag 4/7 kunde jag gå och hämta paketet iom att dom visa spårningen på postnord hade jag ju iaf nu ett nummer som fungerade. Senare på eftermiddagen dock så trillar TVÅ st brev in med avi om att hämta sagda paket iom utdelningen misslyckats tidigare nämnda datum.....

Vad inte begriper är varför det är så olika från gång till gång??? Ibland blir det generalknas som nu! Andra gången får man mail/sms om att ett paket är på väg, man kan få välja var o hur man vill få det. Avierna kommer direkt mm mm.....

Nu sitter iaf pryttlarna på hojjen så för tillfället är ja nöjd :)

Jag har beställt tre cyklar totalt från Bike-Discount, två cyklar gick med Posten i Sverige och jag kunde hämta ut dem på postcentralen men den tredje cykeln gick med DHL även i Sverige och jag fick då åka till ett DHL-åkeri för att hämta ut min cykel. Den sista cykeln var en 29-tummare, heldämpad med dropperpost så den krävde den största kartongen (den var verkligen skitstor). Har Posten nån form av max-storlek på paket och det var därför den gick med DHL även i Sverige eller är det bara ytterligare en del i det till synes slumpmässiga pusslet att spåra paket från Tyskland?

För små paket brukar i alla fall förfarandet vara att paketet kommer till Jönköping, lastas för utkörning till Linköping men eftersom "porten var låst eller ingen hemma" varje gång så åker paketet ner till Jönköping igen för att göras om till ett vanligt (icke-hemleverans) paket för att sen åka upp till Linköping för andra gången men då istället direkt till min Ica-butik. Finns det inget sätt att förhindra att de ens försöker köra ut det till mig? kommer det till Ica direkt är jag nöjd. Den där extrasvängen fram och tillbaka kostar en dag extra och kan knappast vara miljövänlig.

DHL express. Då får du ett sms där du kan välja Ica direkt. Bästa grejen, det måste köras ut något enormt till privatpersoner helt i onödan varje dag.

Fick min cykel idag. Dom ställde den faktiskt utanför dörren utan att någon var hemma (vilket jag ringde om tidigare och försökte få dom att göra, men det kunde dom absolut inte!). Trodde att jag skulle få hämta den på deras central efter massa strul.
Gick förvånansvärt smidigt med tanke på alla skräckhistorier.
Tog en vecka totalt från beställning till leverans

Tillbaka
Topp