spåra wiggle gratisfrakt?

mrmax

Medlem
Beställde lite cykelkläder från wiggle och tog gratis frakt som tydligen inte skulle vara spårbar.

Leverans inom 6 arbetsdag stog det men nu har det gått 9 arbetsdagar.

Vet någon vilket bolag dom skickar med? Kan man ringa nåt utlämningsställe om man inte för nåt?
Erfarenheter om leveranstid?

Riktigt frustrerande att det inte kommer innan långhelgen ;)

Det beror lite på storlek och sånt, jag beställde ett par däck för ungefär en månad sen, och det levererades som MyPack (Posten). Det var dock spårbart trots gratisfrakt, även om det var sparsamt med uppdateringar innan Toftanäs.

mrmax skrev:
-------------------------------------------------------
> tog gratis frakt som tydligen inte skulle vara
> spårbar.

Märkligt nytt för mig.Tror bäst ringa t. Wiggle :)

För mig fick jag med spårningslänk i "Din beställning XX har skickats" mejlet. En bit med, under vilka varor som skickats. Går även att hitta åt via Mitt Konto.

Verkar som vissa gratissändningar är spårbara. Sist så skickades min beställning med något som heter trackpack p2p och det fungerade bra, även om man var ganska blind under 4 dagar (in transit). Hamnade till slut på posten, med svenskt spårningsnummer.

Tog precis 6 arbetsdagar.

En del saker skickas tydligen helt utan spårningsnummer (om du exempelvis bara köper ett par skor och inget annat så blir det så här) och då kan det visst bli lite hur som helst med leverans. Jag beställde ett par skor den 22:a april. Igår blev de förklarade "försvunna i postgången" och ett nytt par ska skickas ut, vilket jag får hoppas blir spårbara. Konstigt att man inte har bättre koll på varor för tusenlappar som skickas över nationsgränser.

Oomph skrev:
> En del saker skickas tydligen helt utan
> spårningsnummer (om du exempelvis bara köper ett
> par skor och inget annat så blir det så här)
> och då kan det visst bli lite hur som helst med
> leverans. Jag beställde ett par skor den 22:a
> april. Igår blev de förklarade "försvunna i
> postgången" och ett nytt par ska skickas ut,
> vilket jag får hoppas blir spårbara. Konstigt
> att man inte har bättre koll på varor för
> tusenlappar som skickas över nationsgränser.

Låter som flaskpost...

h.g.j skrev:
> Oomph skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En del saker skickas tydligen helt utan
> > spårningsnummer (om du exempelvis bara köper
> ett
> > par skor och inget annat så blir det så här)
> > och då kan det visst bli lite hur som helst
> med
> > leverans. Jag beställde ett par skor den 22:a
> > april. Igår blev de förklarade "försvunna i
> > postgången" och ett nytt par ska skickas ut,
> > vilket jag får hoppas blir spårbara. Konstigt
> > att man inte har bättre koll på varor för
> > tusenlappar som skickas över nationsgränser.
>
>
> Låter som flaskpost...

Ungefär så, ja. När de inte hade dykt upp efter dryga två veckor och jag reklamerade ärendet så fick jag efter några dagar frågan "Har du fått dem än?" Bäddar inte det här för bedrägerier, om man inte på något sätt kan kontrollera om ett paket kommer fram eller ej? Vad hindrar att man tar emot ett paket och sen hävdar att det inte alls dök upp?

h.g.j skrev:
> Det beror lite på storlek och sånt, jag
> beställde ett par däck för ungefär en månad
> sen, och det levererades som MyPack (Posten). Det
> var dock spårbart trots gratisfrakt, även om det
> var sparsamt med uppdateringar innan Toftanäs.

Beställde knä- och armbågsskydd. Skickades med gratisfrakt men med spårningsid (från inloggnigssidan och mejl). PostNord tog över i Sverige men kunde trots pkod och telefonnummer i adressfältet inte leverera. Kom till mitt utlämningsställe dan efter istället.

Leverans inom 9 arbetsdagar brukar betyda att den skickas inom 9 arbetsdagar. Sedan tar det några dagar till innan det når fram.

Jag fick bekräftelse på att mina grejer (pedaler och Knäskydd) skickades den 6:e. Borde ha varit framme lagom till långhelgen var min förhoppning. Men icke...

Jag tror jag aldrig fått någon spårningslänk men jag har alltid fått grejerna 6-7 dagar efter beställning. Annat har det varit med Chainreaction. Aldrig mer Chainreaction.

slowandlow skrev:
> Tar postnord över tar det 3-30 dagar extra... (se
> separat tråd)

Har aldrig haft några problem med Posten/Postnord. Schenker och DHL däremot, men det har att göra med åkarna på sista etappen.

Senaste Wiggle beställningen fick jag inte heller någon spårningslänk på, så som skrivits ovan beror det nog lite på vad som är billigast beroende på kollits vikt och storlek.

Vid gratisfrakt skickar de med vad de har lust med för dagen. Har till och med fått hemleverans av små paket. Utan avisering innan...

En annan fråga:
Beställde på Wiggle men inte med gratisfrakten utan med spårbar frakt (inom 4-5 dagar) i måndags. Dock verkar spårningen via "TrakPak" suga h-pung och leveransen verkar ha fastnat i "TRAK PAK PROCESS CENTRE" vilket, av stavningen att bedöma, fortfarande är i UK...

Någon som har en mer positiv erfarenhet detta? Om leveranstiden är ungefär samma eller marginellt bättre än gratisfrakten är det ju ingen större idé att betala extra (nästa gång).

NLC skrev:
> En annan fråga:
> Beställde på Wiggle men inte med gratisfrakten
> utan med spårbar frakt (inom 4-5 dagar) i
> måndags. Dock verkar spårningen via "TrakPak"
> suga h-pung och leveransen verkar ha fastnat i
> "TRAK PAK PROCESS CENTRE" vilket, av stavningen
> att bedöma, fortfarande är i UK...
>
> Någon som har en mer positiv erfarenhet detta? Om
> leveranstiden är ungefär samma eller marginellt
> bättre än gratisfrakten är det ju ingen större
> idé att betala extra (nästa gång).

Beställde med från wiggle i fredags, dock med gratisfrakt. Har samma meddelande som du"TRAK PAK PROCESS CENTRE". Lite tröttsamt att inte veta vart paketet kan vara?

Beställde i helgen. Packades i söndags och kom till utlämningsstället igår, onsdag.
Men spårningen har ju en del brister kan man väl lugnt säga..

Jaha, nu verkar det ha kommit fram iaf
28/05/2015 13:30:00 ARRIVED AT DELIVERY DEPOT

Frågan är bara när avin trillar in

Det hade den visst redan gjort - i mobilens e-post! Hämtade paketet på min lokala DHL Service Point där jag kunde se minst ett (annat) paket från Wiggle och ett från CycleComponents också.

Ett tips angående Wiggle.
Gjorde en kväll förra veckan en beställning till Wiggle och valde gratisfrakt. En stund senare kom jag på att jag ju skulle ha fler prylar. Lade ytterligare en beställning några minuter senare och valde då för att testa spårbar frakt som också skulle gå snabbare. Jo pyttsan.

Gratisleveransen kom till ICA 200m hemifrån i förrgår, medan betalleveransen kom till Statoil 4km hemifrån igår.

Ett tips angående Wiggle.

Gjorde en kväll förrförra veckan en beställning till Wiggle och valde gratisfrakt. Ett par dagar senare kom jag på att jag ju skulle ha fler prylar. Lade ytterligare en beställning och valde då för att testa spårbar frakt som också skulle gå snabbare. Jo pyttsan.

Gratisleveransen kom till Coop 1,5km hemifrån ca 12-13 dagar efter beställning, medan betalleveransen kom till OKQ8 700m hemifrån på 2,5 arbetsdagar senare.

:)

garfunkel (fd garfunkah) skrev:
> Vilken betalfrakt tog du? Dagen efter eller
> mellanmjölk? Mellanmjölk verkar mest bortkastade
> pengar.

Mellanmjölk. Helt rätt, totalt bortkastade pengar. Dock inte så mycket.

Bästa 37kr jag har spenderat på fraktavgifter!

Slippa att någon ska fejka leveransförsök, och förlora minst en dag eller slippa vänta tills efter helgen.
Utan åk raka vägen till utlämningsstället, och hämta direkt. Snabbare, smidigare och inget resursslöseri i arbetskraft och miljöpåverkan.

Kommer nog köra på mellanmjölk kommande köp på Wiggle.

Tillbaka
Topp