Hej, jag lånar denna tråden.
Trist att min första post på detta forum (som jag lurkat på ett tag nu) ska bli en gnällpost, men jag behöver lite information.
Jag fick i helgen ett par nya SPD-pedaler (shimano pd-m520) till min cykel och var idag och köpte ett par nya skor (Shimano m121b) på vägen hem. I butiken sa dom att dom hade slut på kartonger och jag tänkte inte så mycket på det. Men när jag kom hem märkte jag att jag förmodligen blivit utan både ett och annat. Dels fick jag ingen mutterplatta att fästa mina klossar med inne i skon och jag fick heller ingen vattentät klisterlapp att klistra på över hålen inne i skon.
Är detta något jag borde fått med skon eller pedalerna. Som det är nu så kan jag varken fästa mina klossar eller vara torr om jag sätter ned foten i lite lera. Men som sagt skulle det vara bra om någon kunde hjälpa mig med lite info om vad man borde få med när man köper en SPD-sko.
Märkte dock nu när jag sökte runt på internet efter skon att det verkar vara en utgången modell som andra butiker kränger för mellan 500-700. Så jag ska lämna tillbaka dem i vilket fall som helst. Gav ju 1000 för mina :(
Tack på förhand och tack för ett grymt bra forum som gett mig massor med hjälp redan i min nya hobby!
/Daniel