Spec. Enduro stark?

Tomcat1

Aktiv medlem
Spec. Enduro stark?
Funderar på att köpa något som redan är använt, det är väl en längre tillverkad ram därute? Med start strax efter 2010 och framåt tills idag.

De ser ganska kralliga ut och Spec. var väl tidiga med att ha 29" bakhjul på den här modellen?

Annars är den viktigaste frågan om det är något som håller att åka ordentlig på undrar jag.

Spec. Enduro stark?
Vilken årsmodell är det du tittar på? "Nya" som kom 2019 (2020 års modell, tror jag) är ju hyllad av många sajter och tidningar och verkar klara sig bra i EWS. Lite urvattnat begrepp nuförtiden men en "Mini dh-hoj som kan trampa".

Spec. Enduro stark?
Finns väl numera en handfull super enduro som borde hålla en stund. Kommer bara på Giga just nu men ett par till finns väl i alla fall

Spec. Enduro stark?
Enligt vissa andra forum så spricker Enduro nere i dämparinfästningen. Men dessa inlägg var från folk som kör i västra Kanada, så jag gissar att dom utsätter cyklarna för lite större krafter än en medelålders svensk i Isaberg.

Spec. Enduro stark?
Funderar på att köpa något som redan är använt, det är väl en längre tillverkad ram därute? Med start strax efter 2010 och framåt tills idag.

De ser ganska kralliga ut och Spec. var väl tidiga med att ha 29" bakhjul på den här modellen?

Annars är den viktigaste frågan om det är något som håller att åka ordentlig på undrar jag.
Hade en 2018 Enduro comp med uppgraderad gaffel, funkade utmärkt för utförsåka. Men det ska sägas att min nuvarande 2021 Tyee är bättre på precis allt. Så utvecklingen går framåt.

Spec. Enduro stark?
Annars kanske en i kolfiber för mig kan gå an och spricker det sig får jag lära mig att laga med kolfiberväv.

Samtidigt, vad har man försäkring annars till.

Är de generellt stora i storlekarna?

Spec. Enduro stark?
Vilken årsmodell är det du tittar på? "Nya" som kom 2019 (2020 års modell, tror jag) är ju hyllad av många sajter och tidningar och verkar klara sig bra i EWS. Lite urvattnat begrepp nuförtiden men en "Mini dh-hoj som kan trampa".

Lite allihopa, vill såklart ogärna riskera att köpa något utnött.

Kanske ska bli min första kolfiber hoj då, kan bli kul.

Och jag ska ha DK-gaffel på.

Tillbaka
Topp