Specialized Camber

Mater

Ny medlem
Specialized Camber
Hej
Jag har tittat på en Specialized Camber comp 29"
Är det någon som kan hjälpa mig med om detta är ok komponenter.

Ram: FACT 9m front triangle, M5 rear triangle, 29" geometry, tapered HT, internal Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, PF30 BB, disc only, replaceable derailleur hanger, bolt-on cable guides, 110mm travel

Bakdämpare: Custom FOX Float CTD Evolution with AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings and rebound adj., 200x49mm

Framgaffel: RockShox Reba RL 29, Solo air spring, tapered alloy steerer, rebound adj., standard QR dropouts, 110mm travel

Vevparti: Custom SRAM S-1250, 10-speed XC Trail double w/ alloy guard, PF30 spindle, S: 170mm, Others: 175mm

Växlar Bak: Shimano XT Shadow Plus, 10-speed, SGS long cage

Växlar Fram: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull

Växelreglage: Shimano SLX 10-speed, trigger

Bromsar: Custom Avid Elixir 3R, hydraulic disc, semi-metallic pad, HS-1 rotor S/M:160mm, Others: 180mm
Hjul: Roval 29, alloy disc, 26mm wide, 32h

Specialized Camber
Kapar den här tråden lite....
Står i valet mellan en camber expert carbon 2013 och en comp carbon 2014. Vet att de uppgraderat lite på 2014, men det sitter lite roligare componenter på 2013 modellen, så jag sitter och funderar.
Priset jag får ge skiljer inte mycket mellan modellerna. Har idkat trådarkeologi och många verkar ju trivas med 2013 modellen... Vad säger ni som har insikt?

Specialized Camber
Köpte en Epic Expert Carbon EVO R 29 (långt namn) 2013 och för listpriset tyckte jag den var snålt specad men med 30% rabatt kändes det helt rätt, den har inte gjort mig besviken ännu =)

2014 modellerna är fina men det kommer dom vara om något eller några år också.

Tillbaka
Topp