Lillgammal
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
Någon som har en siffra på hur mycket man kan höja en command post IR?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luthman Photography sa:Höja som i minsta instick eller höja som i slaglängden?
Slaglängden än väl 125mm. Minsta instick borde väl stå på stolpen?
Luthman Photography sa:Det är väl markerat på baksidan av stolpen? Det är det på min iaf.
Lillgammal sa:Fick hem lite godbitar till cykeln i veckan, bland annat m530-pedaler, nya SPD-pjucks och en radda däck. Till min misär insåg jag att Vee Rubber Fluid-däcken jag köpte är i princip ommärkta Maxxis Minion Front och således typ identiska med Slaughter som sitter fram, så det finns ingen anledning att byta framdäck. Kostade bara 160kr st så då har jag lite reservdäck för i sommar, kanske kan slänga på en som bakdäck.
Kunde konstatera att det ligger någon deciliter vatten inuti ramen som skvalpar, någon som har tips på hur man enklast får ut vattnet?
mikipedia_ sa:Lillgammal sa:Fick hem lite godbitar till cykeln i veckan, bland annat m530-pedaler, nya SPD-pjucks och en radda däck. Till min misär insåg jag att Vee Rubber Fluid-däcken jag köpte är i princip ommärkta Maxxis Minion Front och således typ identiska med Slaughter som sitter fram, så det finns ingen anledning att byta framdäck. Kostade bara 160kr st så då har jag lite reservdäck för i sommar, kanske kan slänga på en som bakdäck.
Kunde konstatera att det ligger någon deciliter vatten inuti ramen som skvalpar, någon som har tips på hur man enklast får ut vattnet?
Slaughter fram? Har du dödslängtan lr är du asgrym??
Ang vattnet så finns ett hål på downtuben där droppervajern ska komma ut, vid nedre förskruvningn. Där fick jag in vatten som skvätte up och ran ner längs ramen. Det löstes med lite transparent skyddstejp.
Lillgammal sa:mikipedia_ sa:Lillgammal sa:Fick hem lite godbitar till cykeln i veckan, bland annat m530-pedaler, nya SPD-pjucks och en radda däck. Till min misär insåg jag att Vee Rubber Fluid-däcken jag köpte är i princip ommärkta Maxxis Minion Front och således typ identiska med Slaughter som sitter fram, så det finns ingen anledning att byta framdäck. Kostade bara 160kr st så då har jag lite reservdäck för i sommar, kanske kan slänga på en som bakdäck.
Slaughter fram? Har du dödslängtan lr är du asgrym??
Ang vattnet så finns ett hål på downtuben där droppervajern ska komma ut, vid nedre förskruvningn. Där fick jag in vatten som skvätte up och ran ner längs ramen. Det löstes med lite transparent skyddstejp.
Haha, my bad, menade Butcher :D
Luthman Photography sa:Jaha ja, så fult det blev. X-frame är ju mkt snyggare.
mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:Jaha ja, så fult det blev. X-frame är ju mkt snyggare.
+1^999999999999999999
Rattnalle sa:Har de där ramarna inget dräneringshål i botten?
Nej. Men det finns längst bak i svingen?Rattnalle sa:Har de där ramarna inget dräneringshål i botten?
Lillgammal sa:Förresten är det länkaget eller dämpen (Fox Float DPS) som gör bakdämpningen så fruktansvärt linjär? Har korrekt sag kring 25-30% men bottnar ur dämpen ofta på vanliga stigar.
Luthman Photography sa:Lillgammal sa:Förresten är det länkaget eller dämpen (Fox Float DPS) som gör bakdämpningen så fruktansvärt linjär? Har korrekt sag kring 25-30% men bottnar ur dämpen ofta på vanliga stigar.
Jag ploppade i en spacer i min gamla räv när jag körde med den. Då funkade den bättre.
mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:Lillgammal sa:Förresten är det länkaget eller dämpen (Fox Float DPS) som gör bakdämpningen så fruktansvärt linjär? Har korrekt sag kring 25-30% men bottnar ur dämpen ofta på vanliga stigar.
Jag ploppade i en spacer i min gamla räv när jag körde med den. Då funkade den bättre.
Sen inser man att man får en mycket trevligare cykel med en Rs monarch plus rc3, den blir som transformerad?
Man kan ju givetvis välja valfri annan dämpare nu med bikeyoke.
mikipedia_ sa:Man kan ju givetvis välja valfri annan dämpare nu med bikeyoke.
larsaw sa:mikipedia_ sa:Man kan ju givetvis välja valfri annan dämpare nu med bikeyoke.
http://www.pushindustries.com/collections/rear-shock/products/elevensix-1
durietz sa:Skulle den där vara fetare än en öhlinare och isf varför? Snygg är den ju definitivt. Men har dålig koll på coilare. Vet inte ens varför en TTX skulle vara bättre än typ en CCDB coil eller Fox coil.
larsaw sa:durietz sa:Skulle den där vara fetare än en öhlinare och isf varför? Snygg är den ju definitivt. Men har dålig koll på coilare. Vet inte ens varför en TTX skulle vara bättre än typ en CCDB coil eller Fox coil.
Den har väl inte hunnit jämföras "face-to-face" med TTX'n ännu, men den är det mest hype'ade inom däperi-svängen för stunden.
IOF så styrs ju hype'rna från US marknadsavdelningar o när "deras" egna PUSH klämmer ur sig en sån här värstingdämpare så är det så klart dom slår sig för bröstet lite extra...
Här är några snabb-reviews på den:
http://www.pinkbike.com/news/first-look-push-industrys-elevensix-shock.html
http://www.themountainbikelife.com/2015/03/review-push-industries-elevensix.html
http://www.vitalmtb.com/photos/feat...ensix-Coil-Shock,8629/Slideshow,0/bturman,109
http://enduro-mtb.com/en/first-look-push-industries-elevensix-custom-rear-shock/
marran sa:Det är väldigt många som gör såna lager. Lättast är väl att köpa av Specialized om du har en sån handlare nära, annars vet jag att t.ex. FSA gör såna lager, och Enduro bearings. Man köper bara nya maskinlager och ploppar i, hur lätt som helst
Fast två månader är lite extremt. Att styrlagret är kasst efter en hel vinters slask kan jag köpa men det är lite väl kort. Något år inklusive vinter per nedre styrlagret har jag fått ut ur mina på canyonen.Luthman Photography sa:Jag har aldrig ens funderat på att reklamera någon sån grej. Det känns som standard att styr/vevlager som sitter på från början havererar inom kort. Jag ser det som en eftersläpande del av inköpspriset.
Rattnalle sa:Fast två månader är lite extremt. Att styrlagret är kasst efter en hel vinters slask kan jag köpa men det är lite väl kort. Något år inklusive vinter per nedre styrlagret har jag fått ut ur mina på canyonen.Luthman Photography sa:Jag har aldrig ens funderat på att reklamera någon sån grej. Det känns som standard att styr/vevlager som sitter på från början havererar inom kort. Jag ser det som en eftersläpande del av inköpspriset.
durietz sa:Ska dock säga att jag har aldrig fått backning på något jag reklamerat hos Specialized. Dom är riktigt bra med sånt. Body paja efter ett år på min Stumpy, ny på Posten. Sadel sprack efter jag hoppa och bröt handleden, ny på Posten. CCDB paja, ny på Posten. CCDB paja igen, TTX på Posten.
Förutom EN gång. När bromsreglaget på sunk-Formula-bromsarna på Stumpyn gick av så kunde jag inte ens KÖPA nytt reglage då det inte fanns någon distributör i Sverige. Snyggt och sätta grejer på hojen som inte ens de själva kan ordna om de går sönder. Men det var nästintill glömt vid det här laget.