Specialized Epic Comp (small el. medium)
Hej
Jag ställde samma fråga i en annan tråd men den riskerar att "drunkna" där.
Jag vill ha er hjälp. Jag har funderingar av storleksval på en Epic Comp.
Jag har tidigare kört på en Trek (endast framdämpad med 26"hjul) med effektiv överrörslängd på 588 mm. Jag hade en styrstam på 80mm på den. Jag är 174cm lång.
Jag har letat som bara den efter Stack och Reach måtten på Trek modellen:en men kan bara konstatera att Trek sätter inte ut det på alla modeller.
Då ramarna är så olika varandra i utformning skulle det ha vart bra ha dessa mått men...
När jag kollar i Geometritabellen för Epic så är TopTubeLength Horizontal för
Small= 568mm
Medium=593mm
Väljer jag small så kan jag dra ut cykeln med en längre styrstam. Väljer jag Medium så är jag lite fundersam på om jag måste sätta på en “för” kort styrstam.
Tittar jag i Specialized Bike sizing guide för Epic så skall jag med min längd välja en Medium.
Ni som är i min längd. Vad har ni valt för storlek?
/rolf
Jag ställde samma fråga i en annan tråd men den riskerar att "drunkna" där.
Jag vill ha er hjälp. Jag har funderingar av storleksval på en Epic Comp.
Jag har tidigare kört på en Trek (endast framdämpad med 26"hjul) med effektiv överrörslängd på 588 mm. Jag hade en styrstam på 80mm på den. Jag är 174cm lång.
Jag har letat som bara den efter Stack och Reach måtten på Trek modellen:en men kan bara konstatera att Trek sätter inte ut det på alla modeller.
Då ramarna är så olika varandra i utformning skulle det ha vart bra ha dessa mått men...
När jag kollar i Geometritabellen för Epic så är TopTubeLength Horizontal för
Small= 568mm
Medium=593mm
Väljer jag small så kan jag dra ut cykeln med en längre styrstam. Väljer jag Medium så är jag lite fundersam på om jag måste sätta på en “för” kort styrstam.
Tittar jag i Specialized Bike sizing guide för Epic så skall jag med min längd välja en Medium.
Ni som är i min längd. Vad har ni valt för storlek?
/rolf