Specialized epic expert 2020 Vet någon hur deras brain dämpar fungerar?

Hejsan! Jag har tröttnat på att köra hanrdtail, har hittat en Specialized epic expert. Men hundrar om någon vet hur deras brain dämpar fungerar? Någon som vet om dem är tillförlitlig? Tack på förhand

Börja med att kolla hur mkt det kostar att serva en brain-dämpare så kan du tacka mig senare.

Den nya world cup tycker jag är en bättre lösning som (gissningsvis) är lättare att serva trots liknande funktion men då är det ju nya cyklar vi pratar om.

Senast ändrad:
Ändrar mig lite. Verkar som att priserna på service nuförtiden på Brain har kommit ner lite nu när jag kollade. Men detta är alltså dämpare för racing och kanske inte ngt för en motionär.

Nu vet jag i och för sig inte vad du ska ha cykeln till, du kanske kör race?

Ändrar mig lite. Verkar som att priserna på service nuförtiden på Brain har kommit ner lite nu när jag kollade. Men detta är alltså dämpare för racing och kanske inte ngt för en motionär.

Nu vet jag i och för sig inte vad du ska ha cykeln till, du kanske kör race?
Fungerar jättebra för en motionär, och de flesta åkare är ju just motionärer :)
4 år gammal cykel borgar ju för ett vettigt pris iaf.

Fungerar jättebra för en motionär, och de flesta åkare är ju just motionärer :)
4 år gammal cykel borgar ju för ett vettigt pris iaf.
Ja, du har säkert rätt. Det kanske är mest jag som är allergisk mot speciallösningar. Och även om jag gillar Epic WC väldigt mkt så hade nog en Epic Evo passat mig bättre personligen.

Jag skulle nog kalla mig motionär, kollar alla möjliga heldämpade xc hojar. Vet ej om jag får länka annonser från andra sidor, men det är modellen helt i kolfiber även hjul, wattmätare, den finns på blocket för 27 000. Är det ett vettigt köp?

Finns ju en anledning att dom slutat med brain/terralogic. Det var fel tänkt från början.

Finns ju en anledning att dom slutat med brain/terralogic. Det var fel tänkt från början.
Lite tramsigt skrivet ändå.
Brain har funnits i 20 år har varit uppskattat hela vägen. Nu har man valt andra varianter men det betyer inte att Brain var "fel" eller dåligt.
Det har körts miljontals mil med Brain med mycket gott resultat.

Stalle

Lite tramsigt skrivet ändå.
Brain har funnits i 20 år har varit uppskattat hela vägen. Nu har man valt andra varianter men det betyer inte att Brain var "fel" eller dåligt.
Det har körts miljontals mil med Brain med mycket gott resultat.

Stalle
Tja, jag upplever att det alltid varit väldigt polariserade uppfattningar om brain. Jag tror specialized höll kvar så länge mest pga av att ha något unikt att marknadsföra.
Fox insåg att det var en återvändsgränd långt tidigare i alla fall.

Jag har aldrig haft en cykel med Brain, också läst en del negativt och en del positivt under åren, men skulle inte vara rädd att testa om det sitter på cykeln jag är intresserad av. Om man inte tycker det är bra får man väl sälja hojen vidare, tror inte att det är så många som är negativt inställda att det skulle vara svårt att sälja.

Tja, jag upplever att det alltid varit väldigt polariserade uppfattningar om brain. Jag tror specialized höll kvar så länge mest pga av att ha något unikt att marknadsföra.
Fox insåg att det var en återvändsgränd långt tidigare i alla fall.

Alla gillar olika. Remotes som säckar ihop är ju vanligare på Fox nu än Brain som bara kräver service som alla andra dämpare gör.

Brainen har ju blivit bättre och bättre, senaste fram på Epic WC är riktigt bra tycker jag. Men visst Flight Attendant är ju ett steg över.

Tillbaka
Topp