Specialized Epic Expert köpråd

Hej!
Söker ny FS cykel. Har hittat en bra deal på bl a 2019 års model av Epic Expert Carbon.
Hur är det med Brain i dämparna? har googlat och blir inte klok på det.
Ni som kör/har kört Epic Expert, hur funkar den med brain? Är ni nöjda? Finns risk att man kommer störa sig på att inte kunna låsa dämparna?
Man får ju Kolfiberhjul med i dealen också. :-)
Vad skiljer 2019 mot 2020?
Ska mest använda den till grus/elljusspår/skogsväg och en liten del till stökig terräng.
MVH
Mr H

Brain är en smaksak, jag gillar det och vad det gäller kolfiberhjulen jag hade på min Expert från 2018 så var det ingen höjdare. Väldigt tunga. Men tror inte det var samma på 2019. Men den nya ser ju riktigt fin ut, det negativa är väl priset.

Brain är en smaksak, jag gillar det och vad det gäller kolfiberhjulen jag hade på min Expert från 2018 så var det ingen höjdare. Väldigt tunga. Men tror inte det var samma på 2019. Men den nya ser ju riktigt fin ut, det negativa är väl priset.
Ser ut som 2019-fälgen är lite bredare i alla fall 25mm mot 22mm på 2018. . har sett någonstans att de väger ca 1500gram men hittar inte nu.

Hej. Jag köpte nyligen en Epic Expert 2019 hos Tcm cykel till kampanjpris. Det jag lyckats fått veta är att naven skiljer på 19 Och 20.
2018 jämfört med 19/20 Så är det mer som skiljer.

Tillbaka
Topp