Specialized Status 2021 - tråden

glitch

Aktiv medlem
Hade för mig att det fanns en redan men hittar inte den?

Nu har Spesh budget Enduro släppts. Hatten av, tycker den ser riktigt prisvärd ut.
Blir sugen fast jag inte ens behöver nån :)

Inte sett några Euro priser än. Undra vad som händer om man kör 29a bak? Eller ja det lär nog bli svårt med 426 kedjestag:(

Senast ändrad:

manneblask

Aktiv medlem
Den unge shreddern Will Greenfield Har också ett par videos med denna då han är sponsrad av Specialized.

Rookieboy

Medlem
Puffar lite för den här tråden, så är det någon som vet mer såsom när den kommer till Sverige och villket pris kan den tänkas ha?

Bjuder på detta klipp.

liveforthis

Aktiv medlem
Tror detta blir hojen folk kör med 170-180mm gaffel o 27.5 fram på i bikeparks , verkar som den hamnar på runt 26-28tusen i Sverige .

Rookieboy

Medlem
Visa bilaga 438944Fick precis hem min. S4. Vikt med pedaler strax över 16kg. Stora planer på detta bygge.
Jag lade en beställning butiken hade två ramar en S3:a i din färg och en S4:a i blått. Jag är 1.91 så det blir nog en S5:a då min åkning inte är extrem. Hur lång är du?

Du får gärna utveckla dina planer framåt för hojen.

Bild på ram i Concept Store

Bilagor

Damisch

Medlem
Jag lade en beställning butiken hade två ramar en S3:a i din färg och en S4:a i blått. Jag är 1.91 så det blir nog en S5:a då min åkning inte är extrem. Hur lång är du?

Du får gärna utveckla dina planer framåt för hojen.

Bild på ram i Concept Store
Jag är 1.89 lång. Kör inte heller någon extrem åkning. S3 låter kort för dig, s4 eller s5 låter vettigare, beror iofs på lite vad du tänkt använda den till.

Kommer uppdatera med bilder och info framöver.

hiawatha

Medlem
Hur gillar ni era statusar såhär långt?
Va riktigt inne på att beställa kommande remedyn men denna lockar något fruktansvärt.

Också nyfiken på om någon testat 140 mot 160 modellen och hur dem skiljer,utan att testat så lutar det mot 140 modellen för min del.

larsaw

Aktiv medlem
Börjar inte cyklarna bli löjligt långa nu? Jag spår återgång till korta kvicka ramar 2021 och happyinlägg som "kör du ledbuss i skogen eller..." :)
Fast så länge du ser till att hålla en tillräckligt aggressiv och framåtlutad position så att du behåller trycket på framdäcket är det fantastiskt kul och går snabbt!!! (iaf så känns det så). Dessutom så ser man tuff ut på bild, vilket är vektigast för mig ;D

SocialGimp

Aktiv medlem
Har gjort en Youtube-review på denna hoj som publiceras på fredag. Jag kan länka den här då om intresse finns. Anledningen till att jag frågar är att mina tidigare reviews har fått ett ljumt mottagande o jag vill inte spamma happy med att promota min kanal (vilket alltså inte är min avsikt).

SocialGimp

Aktiv medlem
Sweet. Bra video.

Jag gjorde också en recension på 160mm versionen för några veckor sedan om någon vill ha mer info:
Mkt bra review! Du är uppenbart mkt mer initierad än vad jag är men det är kul att se att vi har ungefär samma åsikter om cykeln även om jag mer är en turistcyklist.

Måste fråga, vilken kamera använder du? Väldigt fina bilder o färger!

Damisch

Medlem
Mkt bra review! Du är uppenbart mkt mer initierad än vad jag är men det är kul att se att vi har ungefär samma åsikter om cykeln även om jag mer är en turistcyklist.

Måste fråga, vilken kamera använder du? Väldigt fina bilder o färger!
Tack, jag har bra koll på cyklar i allmänhet efter många år i cykelbranschen (produktdesign) däremot har min personliga passion för att cykla utför bara pågått några år. Ja jag tänkte också på det när jag såg din video, väldigt lika uppfattning, man kan väl säga att om det var det Specialized var ute efter när de tog fram denna modell så lyckades de bra.

Kameran är en Canon 80D.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer