specialized turbo flr vs Biltema SpeedBike

Harrr

Ny medlem
Hej nu är det dags för ny elcykel och det står emellan två modeller som har bra återförsäljare i Umeå och sedermera service - frågan är bara vilken man bör välja, och ställer därför frågan lite ödmjukt inför det kollektiva intellekt på happyride!
finns det någon med erfarenhet av Speedbike? Förstår att det är säkrare att rekommendera Turbon, men fartdåren inombords leksak .

Båda cyklarna kostar lika mycket idag: 19900kr för premien.

tacksam för svar

Senast ändrad:
Kan inte alla som hatar elcyklar låta bli att svara i elcykeltrådar? (Säger jag som varken hatar eller älskar elcyklar och inte heller kan ge något relevant svar.)

Kvalitetsmässigt håller säkert spec mycket högre klass.
Biltema hojen går fortare och får i gengäld inte framföras på cykelbana. Bilväg är det som gäller där, samt kräver trafikförsäkring antar jag.

perzzon sa:
Kvalitetsmässigt håller säkert spec mycket högre klass.
Biltema hojen går fortare och får i gengäld inte framföras på cykelbana. Bilväg är det som gäller där, samt kräver trafikförsäkring antar jag.

Häri ligger problemet. Folk köper BT eller nåt skräp på blocket och sen kör som idioter på cykelbana och andra ställen.

Om det är Biltema Speedbike (inte Speedster) som trådstartaren avser så är den en moped klass 1, så mopedgnällarna har en halv poäng i alla fall.

Tillbaka
Topp