Specialized ?!

Specialized ?!
ericke sa:
Nämn en ny grej med spez.

- Öhlins.
- S.W.A.T-tänket med kebabluckan (som är genialisk!), gängor under sadeln, kedjebrytare i styrhuvudet osv.
- Fungerande dropperpost.

Det är väl tre saker som konkurrenterna fortf. inte snappat upp. Ska man rada upp saker "de var först med" så blir ju listan ganska lång.

Specialized ?!
Henrik_E sa:
S-Works går väl an, men vanlig Specialized är ju sjukt medelmåttigt.

Nu kan jag inte hålla mig längre. Men det där var komik på hög nivå. Om det är något som är extremt överskattat och överprissatt så är det ju just s-worksmodellerna.

I övrigt, vilken skitnödig tråd. Många posers här.

Specialized ?!
Henrik83 sa:
ericke sa:

- Öhlins.
- S.W.A.T-tänket med kebabluckan (som är genialisk!), gängor under sadeln, kedjebrytare i styrhuvudet osv.

Det är väl tre saker som konkurrenterna fortf. inte snappat upp. Ska man rada upp saker "de var först med" så blir ju listan ganska lång.

Öhlins.. ja det är Öhlins. Spez har som sagt inte kommit med nåt nytt. Ser likadana ut 2017. Sen finns väl inga andra som behöver ha med sig en verktygsarsenal?

Specialized ?!
Alltid lika kul med oroliga människor som vill framstå unika i sitt val av prylar :D Ser dem ofta i teknikforum också där de verkar ha behov att snacka skit om Apple/iPhone. Ärligt, vem bryr sig om någon har samma cykel/cykelmärke som dig? Jag köper det jag vill ha, skiter i vad andra vill ha. Har både en Scott och en Specialized, ve och fasa!... De gör båda utmärkta cyklar och jag är sjukt nöjd med båda.

Specialized ?!
ericke sa:
Henrik83 sa:
ericke sa:

- Öhlins.

Öhlins.. ja det är Öhlins. Spez har som sagt inte kommit med nåt nytt. Ser likadana ut 2017. Sen finns väl inga andra som behöver ha med sig en verktygsarsenal?

Har du missat Sequoia helt eller?

Specialized ?!
Jag provcyklade på en väldigt dyr S-Works fs. för ett par veckor sedan.
Vi snackar 100 k. (Silver76's gamla).

Det var den snabbaste soffan jag testat. ☺

Specialized ?!
Jag köpte en Tarmac sport 2015 dvs deras instegsracer i kolfiber, inte för att jag tror den är bättre än någon annan utan för den i mina ögon är riktigt snygg, på rean föra hösten kostade den typ samma som andra liknande modeller från Tyskland mm. Gick bara in till min LBS o handlade, inga konstigheter, trevlig hoj som fick lite bättre hjul ganska omgående men så brukar det gå oavsett vad man köper...

Specialized ?!
ericke sa:
Henrik83 sa:
ericke sa:

- Öhlins.

Enduron har väl fått ny ram i år?

Tycker det har hänt en hel del hos Specialized senaste tiden, plus att de har bra tillbehör.
Men man måste kanske uppfinna hjulet igen för att få mvg?

Senast ändrad:
Specialized ?!
Otroligt mycket tårar i en tråd.

Har själv haft en Stumpjumper som jag var sjukt nöjd med... fungerade riktigt bra för min del.

Men det är som vanligt, det finns alltid folk som tror att dom är shamaner och skall ha cyklar som ingen kan få tag på, ha ett sår på benet som aldrig läker för de är så satans världsvana...... det finns ett annat ord för den typen av människor och det är hippies och fattiglappar.

Specialized ?!
Den här tråden påminner mig om förra tråden om Specialized, där de jämfördes med Apple.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3022143/page=1

Jag har inget emot Specialized, valde ett par dojor från dem nyss som jag gillar mycket. Ingen av deras cyklar är mitt förstahandsval, men det är bara pga. hur jag upplever cyklarna och inte märket i sig. Märket är inte uteslutet när jag letar cykel, men det skulle nog krävas ett reapris för att locka mig att köpa någon av de modeller de har nu.

@Böldprästen: Vilket härligt märkligt inlägg. Jag känner mig konstigt träffad då mina tre cyklar är halv-ovanliga till ovanliga (men inte svåra att få tag på), jag är ganska världsvan om jag får säga det själv, har ett sår på benet som "aldrig" läker (barriärskada på huden ådragen vid cykelpendling - har börjat läka efter behandling som började i somras) och jag kan kanske uppfattas som åt hippie-hållet då jag har långt hår. ;) Jag är i alla fall varken hippie eller fattiglapp (hemska tanke) och tror inte att jag är shaman så du får slipa på din modell där. :)

Specialized ?!
@böldprästen bör nog lära sig lite mer om att det finns lite fler stora märken än Specialized att välja på eftersom det raljeras om märken som knappt går att finna. Men jag har lärt mig att specägare är ett väldigt känsligt släkte och då är det lätt att ta till ord som fattiglappar etc.

Specialized ?!
Det har blivit väldigt tyst här nu från speckramarna. Kan det bero på att de läst i tråden om återkallelsen och hur de beter sig som företag måntro?

Specialized ?!
Drosa sa:
Det har blivit väldigt tyst här nu från speckramarna. Kan det bero på att de läst i tråden om återkallelsen och hur de beter sig som företag måntro?

Jag är i alla fall jäkligt nöjd med mina 3 cykelinköp jag gjort i år :)
Efter ha varit Canyon trogen i många år är jag lite impad av den fina servicen jag får från SCS i GBG...det är värt nån krona extra.

Bilagor

• IMGP8233.JPG
    IMGP8233.JPG
    601.2 KB · Besök: 44
Specialized ?!
Jag har inget emot Specialized men jag tycker att det är tråkigt att ha samma hoj som 28906543 andra i skogen och backarna. Av samma anledning har jag valt bort Scott, YT och Canyon.

Är varken hippie eller fattig men frågar du mina barn så är jag obotligt knäpp....

Specialized ?!
Drosa sa:

Ledsen att det tar tid för oss att svara dig, vi var ute och cyklade i stället för att gnälla. Köp en stumpy så blir du gladare ;)

Specialized ?!
Finner det rätt intressant att så många orkar engagera sig i att gnälla på ett märke som man ändå inte vill ha?

Jag utesluter då inget märke när jag kollar på en ny cykel och bryr mig inte ett piss om det anses vara en svennecykel
eller nåt som den politiskt korrekta hipstercyklisten anser vara den mest udda typen av cykel man kan äga just nu eller inte,

Till och med min dotter i lågstadiet har övergett detta "min-sak-är-bättre-än-din" beteende.

..suck

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp