spelar high engagement nav någon roll?

Sen ska man ju också komma ihåg att 18 poe ≠ 20°

Det betyder upp till 20 grader. Det kan vara 0,1, det kan vara 19,9. Och att cykeln är beräknelig i stök kan ju vara rätt trevligt.

Inte själv men det är väl av den anledningen som många dh cyklister kör o-chain nu
Intressant produkt, hade vart kul att prova helt klart.

Blir ju väldigt trött i hålfoten på framfoten i slagig terräng utför ibland... Och det är där jag börjar känna pinnarna på pedalen genom skosulan först när skorna slits med ?

Sen ska man ju också komma ihåg att 18 poe ≠ 20°

Det betyder upp till 20 grader. Det kan vara 0,1, det kan vara 19,9. Och att cykeln är beräknelig i stök kan ju vara rätt trevligt.
Det kan faktiskt vara mer än 20° också. Ingreppsklackarna har ett visst "djup" som också kräver en vinkelförändring innan grepp uppnås sett till föregående klick. Prova att sakta vrida vevpartiet bakåt till första bästa klick och vrid sen framåt. Troligen kommer du märka att det finns ett (förhoppningsvis litet) glapp lik förbannat.

Jag vet faktiskt inte vad jag har på skogscykeln, det kvittar faktiskt lite. Antar mer än 36 eftersom jag nog skulle ha gnällt annars. Där går nog gränsen. Cyklar förstås inte så värst tekniskt så det spelar säkert in.

Har tidigare haft det mesta mellan 120 och 18. För utförsåkning var 18 utmärkt. För trials var typ 48 helt ok, över 100 bättre. Men jag blev nog inte bättre med fler poe.
Inte bättre men snyggare!

Skulle jag köpa nytt nu så skulle jag nog kika på om Box Components fått fjutt på sitt.
?
1654262957052.png

Har ljudlösa nav med "oändligt" många ingreppspunkter på båda mina stigcyklar. När man väl vant sig vid tystnad så är det en plåga med surrande nav. Fattar inte hur man kan vilja att cykeln ska låta mycket. ?

Vad gäller POE så ser jag 36 som absolut minimum om budgeten inte skulle vara väldigt snäv. Funkar fint men kan störa lite ibland.
Är det gamla shimano silent clutch eller nåt finare för det ”låter” dyrt att att rulla tyst , själv gillar jag ljudet på mina, bara frihjula lite på pendlaren så hör fotgängarna på cykelbanan att man kommer.
Mange

Är det gamla shimano silent clutch eller nåt finare för det ”låter” dyrt att att rulla tyst , själv gillar jag ljudet på mina, bara frihjula lite på pendlaren så hör fotgängarna på cykelbanan att man kommer.
Mange
Är ju irriterande när man är ute på nåt öde berg i paradiset och det enda man hör är sitt eget frihjul.

Cykla bland folk gör man ju mest för att transportera sig.

Tillbaka
Topp