Spenatcykling i Knivsta?

kronbladh

Medlem
Spenatcykling i Knivsta?
Sitter hemma och surar över att jag inte kände mig frisk nog att hoja Lida Loop idag. På tisdag/onsdag skall jag på konferens i Knivsta (Nova Park) och kom nu på den briljanta idén att ta med cykeln på biltaket.

Har med lite forumsökning och googlande hittat att det skall finnas ett "MTB-spår" i Knivsta. Ingenstans hittar jag dock kartor, info om längd eller hur jag hittar dels till spåret, dels i spåret.

Någon vänlig själ som kan komma med lite tips?

Spenatcykling i Knivsta?
När jag googlade på "MTB-spår i Knivsta" så är första träffen från Knivsta kommun om cykelklubbens MTB-spår.

Där står det:

"Parallellt med det upplysta elljusspåret har Knivsta cykelklubb byggt en Mountainbike-bana. Den startar på utsidan av elljusspåret från parkeringen, och följer sedan elljusspåret runt hela vägen"

och om elljusspåret står det:

"Mer information om spåret finns vid starten. Den ligger vid parkeringen, som man når från Boängsvägen. I anslutning till parkeringen finns även en bod där man kan valla sina skidor. Den är öppen och uppvärmd under vintersäsongen."

Kommunen hänvisar för mer information till http://knivstack.se/mtb/

Spenatcykling i Knivsta?
tack för att du hjälper en gammal man som har svårt för det där med gåggel.

följde din länk vidare till vassunda och där hittade jag karta. lägger in den här nedan så att den finns med när andra ev trådsöker på knivsta framöver.

nära till konferenshotellet, det blir nog cykel på köpet. eller på taket.

knivsta.png

Spenatcykling i Knivsta?
Cykla till Alsike, där kan du svänga in i Lunsen via Upplandsleden. Är väl ca 2-3 km bort. Kolla under turtips här på Happy så finns det kartor.

Hälsningar Fredrik.

Edit. Lunsen är det gröna uppe i det vänstra hörnet på föregående karta.

Senast ändrad:
Spenatcykling i Knivsta?
I lunsen finns det som sagt fin cykling. Om du kan ta dig in till uppsala så finns det ordnade mtb-grupper på både tisdag och onsdag. På tisdagar brukar ski total ha kundcykling från deras butik i centrala uppsala. På onsdagar kör vi träning med Ck Uni från grindstugan.

Spenatcykling i Knivsta?
Tackar för tipsen! Lunsen känner jag igen från div RR här på happi.

Jag tror dock inte att jag får så mycket tid över att jag bör ge mig in i Lunsen, än mindre att åka till Muppsala. Det lär nog bara bli en stund "fritid" mellan dagens övningar och kvällspasset med middag och barhäng. Cyklar dock hellre den tiden än att sitta och jäsa i en bubbelpool.

Tillbaka
Topp