Spikbräder på stig

Spikbräder på stig
Ett rykte säger att det kan vara en fejd mellan olika delar av Malmös MTB cyklister som ligger bakom. Tydligen har de blivit splittrade i två fraktioner där ledaren för det ena gänget är XXXX. Kanske försöker de förstöra varandras MTB slingor?

Någon som kan reda ut det hela?

Edit av the_TnT: Förtal är inte bara onödigt utan även olagligt.

Senast redigerad av en moderator:
Spikbräder på stig
Man undrar ju hur någon tänker, när dom lägger ut spikbrädor. Det är ju inte som om cyklisterna försvinner för att det ligger någon bräda med spik i skogen. Istället kan folk bli skadade och de blir garanterat förbannade. Hade kanske varit en bättre väg att få till ett cykelförbud.
Spikbrädorna kanske istället var utlagda av cyklister, för att skrämma bort hästar och människor från att vistas där.

Spikbräder på stig
"Men alla tycker inte att det är lika farligt. Skogens ägare, Peder Thott, skrattar åt händelsen."

Hur faan är man skapt när man släpper en sån kommentar?

Spikbräder på stig
Denna markägare har varit omdebaterad både här i forumet och i lokalpress vid ett flertal tillfällen. Antagligen ligger jakten (pengarna) bakom hans vresighet mot folk som uppsöker hans marker.

Som det även står i Sydsvenskan, så är det stor risk att skada både vildsvin och hjort. Inte det bästa ingreppet av en jägare, anser jag. Så vem kan det vara?

By the way. Fler sköna citat från markägare, och greve, Peder Thott:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12458.ab
http://sydsvenskan.se/omkretsen/svedala/article249421/Stangsel-runt--Bokebergskogen.html

Spikbräder på stig
Jag som cyklar där själv vågar sätta mitt huvud på att det inte handlar om någon eventuell fejd inom Malmö Terrängcyklister. Ingen cyklist där är så dum att man förstör på det viset.

Däremot, enligt min högst personliga åsikt, finns det nog ett ledtråd i varför skogens ägare skrattar åt hela händelsen. Honom har det fajtats med tidigare. Fler än ni som undrar hur han är skapt.

//Patrik

Spikbräder på stig
Pollan skrev:
-------------------------------------------------------

> Däremot, enligt min högst personliga åsikt,
> finns det nog ett ledtråd i varför skogens
> ägare skrattar åt hela händelsen. Honom har det
> fajtats med tidigare. Fler än ni som undrar hur
> han är skapt.
>
> //Patrik

Läser man dessutom de andra tindningsartiklarna det hänvias til, som berör markägaren, så blir man lite mer fundersam om hur det står till med genpolen på vissa områden. Det finns skäl till varför det anses vara olämpligt med giftemål mellan nära släktingar.

Spikbräder på stig
DIRAVI skrev:
> Läser man dessutom de andra tindningsartiklarna
> det hänvias til, som berör markägaren, så blir
> man lite mer fundersam om hur det står till med
> genpolen på vissa områden. Det finns skäl till
> varför det anses vara olämpligt med giftemål
> mellan nära släktingar.

Haha, ja det verkar inte bättre! Något vital del saknas uppenbarligen.

Hela beteendet påminner om hur det var att vara godsägare och adel på medeltiden, typ....

Spikbräder på stig
Pollan skrev:

> Hela beteendet påminner om hur det var att vara
> godsägare och adel på medeltiden, typ....

Då giftemål mellan nära släktingar, innom adeln snarare var regel än undantag ;)

Spikbräder på stig
Markägare är ett skönt släkte. Hemmavid brukar bonnen ta ut traktorn vintertid och köra sönder de preparerade längdskidspåren som en mycket kort sträcka går över hans mark... De blir väl höga av maktkänslan...

Spikbräder på stig
Mats W skrev:
> Markägare är ett skönt släkte. Hemmavid brukar
> bonnen ta ut traktorn vintertid och köra sönder
> de preparerade längdskidspåren som en mycket
> kort sträcka går över hans mark... De blir väl
> höga av maktkänslan...

Markägare är ingen enhetlig grupp, de är individer precis som cykelister. ;)

Spikbräder på stig
det slår slint på folk ibland man får för sig att världen finns ill för att fylla mina behov och alla andra får anpassa sig förra sommaren tyckte kustbevakningen att man inte skulle få paddla/windsurfa närmre än 200m från land utanför malmö hamn och 400m utanför ribban för risken för krockar med badande. de jämställde kanotister och surfare med idioter på vattenskotrar.

DLK skrev en gång

Världen befolkas av mig
mig bara mig och min mamma
vi kan ta för oss precis som vi vill
vem som kommer efter oss det gör det samma
eller hur.

Spikbräder på stig
Det här är en trist historia om gubbar som inte har alla hästar i stallet.

Men jag fick mig ändå ett gott skratt att det skulle handla om en fejd mellan fraktioner i Malmös MTB värld. The mean MTB maffia in Malmöhood.

Tillbaka
Topp