Spinergy carbonhjul

=David

Aktiv medlem
Spinergy carbonhjul
Funderar på ett par såna här posörhjul till en pendlarcykel:

ff_1_b.jpeg

Är dom något att ha överhuvudtaget? Jag är mest orolig för att dom inte ska hålla eftersom det inte verkar gå att byta ut någon del av själva fälgen. Någon som haft ett par när dom var "inne" på nittitalet?

Spinergy carbonhjul
Hade ett par sådana en kort period.
Tillhör inte de bästa hjulen jag kört på. Tunga och flexiga.

Jag hade en variant som är uppstyvad med små stag mellan bladen.

Skulle köpt ett par billiga hjul om det skall vara till en pendlarhoj och lagt pengarna på annat.

Spinergy carbonhjul
Jag ska ju pendla mellan caféer med cykeln. ;) Dom är ju så fulkoola.. 900 g för framhjul och 1100 g för bak kanske är tungt. Enda viktuppgiften jag hittat men den kanske inte stämmer.

pacificblue.gif

Lika bra att jag själv lägger in den här bilden..

Spinergy carbonhjul
VIlLE SkRev:
-------------------------------------------------------
> Ja vizZa kör ju mEd DubbDäKK ocH
> ZpiNeRGy,............ANdRA inTe=)=P
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------------------------------
> En cYkel VägEr MinDre än Två, DärFör haR jA BaRA
> en *kJaMiZar å pÖzZizZar*

Sluta retas för mina däck nudå! :´(

Spinergy carbonhjul
Usch, håll dig borta från såna hjul, mitt bakhjul höll i några få veckor... en av karbonekrarna gick rakt av och det var dom pengarna. :(

Köp ett par bra handbyggda hjul alternativt ngn version av crossmax istället, de finns ju i flera priskategorier.

Spinergy carbonhjul
Ooh, ekrar som går av låter ju inget vidare. Nu hade jag ju inte tänkt cykla i skogen med dom alls och jag erkänner utan omsvep att det som lockar är 100 % utseendet.. Tack för tipsen!

Spinergy carbonhjul
Hade ett par på min gamla 97:a F2000 Cannondale ett år, sen vågade jag inte längre !
Dom höll dock bra ihop under hela min tid med hjulen + första ägarens.
Supercoola att se på, men flexiga, tunga och framförallt bräckliga i skogen. Ekrarna är tunna !
Hörde att ett vanligt problem var att baknavet lossnade i limningen mot kolfibern.

/ Lars

Spinergy carbonhjul
Wilier: En kompis har ett helt och ett trasigt spin treekrat hjul som han säkerligen vill bli av med. Har dock ingen koll på om det är fram eller bak som är helt..

Tillbaka
Topp