Spinningcyklar?

• Trådstartare Trådstartare ..adde..
  • Start datum Start datum
A

..adde..

Guest
Spinningcyklar?
Hej

Har tänkt att skaffa mig en spinningcykel. så att jag kan träna cykel under vintern.
Vet ni några utländska hemsidor med billiga spinningcyklar som man kan beställa.
Det kanske finns någon svensk sida jag glömt att tittat på också men det brukar vara billigast på utländska sidor. eller blir det helt enkelt bäst att köpa på en sportaffär i stan?
Tack för svar!

Spinningcyklar?
Det var nån som tipsade om att Rusta hade en billig rackare. Annars kan jag tänka mig att frakten blir grymt dyr om man köper på nätet.
/J

Spinningcyklar?
OlaDanskavägen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kanske är tråkig men, varför en egen
> spinningcykel? Hellre ett pass på gymet eller en
> trainer om man har den läggnigen...

Hmm ja det är där problemet kommer. att jag har en bit till närmaste gym. det kostar ju också lite pengar att gå på gym

Spinningcyklar?
en trainer låter lite mycket för vissa som har folk boende under sig, även de såkallade tysta varianterna.

Skipsport har en variant som ligger runt 5lakan som kanske skulle kunna vara något. Om du vill ha en riktigt bra så får du lägga dig runt 10 och om du vill ha riktig wattnätare hamnar de runt 15

Spinningcyklar?
Bättre att leta efter en beggad Monark ergometercykel på blocket eller Hovets köp & sälj.
Dom brukar vara stabila och lätt konverterade med sadlar - pedaler osv :-)

Spinningcyklar?
Värt att tänka på om du köper en äldre monark: det är det 1/2" pedaler. Men ska tydligen vara tillräckligt med gods att gänga om dom till 9/16", har jag läst..

Spinningcyklar?
Johan_Olsson skrev:
> Värt att tänka på om du köper en äldre
> monark: det är det 1/2" pedaler. Men ska tydligen
> vara tillräckligt med gods att gänga om dom till
> 9/16", har jag läst..

inga problem att gänga upp, har då gjort det på min monark 818 E

det finns även konverteringskitt man kan köpa, så man kan smälla dit vanligt vevlager och vevparti.

Spinningcyklar?
Det är en sån här du ska ha

196.jpg

Spinningcyklar?
har du racercykel eller mtb med slicks kan man väl köpa rullar för en löjligt billig peng eller en windtrainer för under 1500 sek. då sitter man dessutom bra på sin alldeles egen verklighetscykel.

Spinningcyklar?
Hej!!

Har fått erbjudande om en Reebok spinningcykel, nån som provat?
Har en Tomahawk nu som jag är riktigt nöjd med men det är inte grannen under(kedjedriven)

Reeboken är bältdriven och ja vet att det inte känns som på riktigt men jag vill ju bevara grannsämjan och undrar därför om nån´har testat den och kan förtälja hur den fungerar . Kan vara värt att tänka på att istort sett alla kedjedrivna spinninghojjar fortplantar ljud neråt.

Spinningcyklar?
Har hört av andra att remdrivna är inte så bra för svettas man mycket ,
o om svetten hamnar på remmen så slirar den endel, men där va ja har hört

Har du testat gummiduk under spinning cyklen?

Spinningcyklar?
blgs skrev:
> Har hört av andra att remdrivna är inte så bra
> för svettas man mycket ,
> o om svetten hamnar på remmen så slirar den
> endel, men där va ja har hört
>
> Har du testat gummiduk under spinning cyklen?

beror väll på vad för sorts rem det är, det du säger stämmer säkert på en sådan rem som används i utväxling till svarvar osv. men det finns ju även kuggad rem, så som används på en hel del motorcyklar, de lär ju inte slira lika lätt.

Tillbaka
Topp