spola av mtb Kärrtorp/Bagarmossen?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Nu när jag flyttat till lägenhet så har jag inte längre egen spolslang på tomten,
men jag skulle ändå gärna kunna skölja av cykeln från dödsgeggan som klär in den i Hellas dör närvarande.
Någon som har koll på någon slang, eller bara tapp, där i trakten, gärna mot ost-sidan. Finns det vid kärrtorps IP?

Utan att svara på din fråga, men kolla på kyrkogårdar! Annars funkar en sån 8l tryckspruta från jula osv helt okej ändå.

Jag använde muc off och Julas 8l tryckspruta igår efter en tur i Hellas och det funkat hur bra som helst. Leran gled av utan problem och man använde inte ens 4l av vattnet i trycksprutan. Kan definitivt rekommendera den lösningen.

Steensma sa:
Jag använde muc off och Julas 8l tryckspruta igår efter en tur i Hellas och det funkat hur bra som helst. Leran gled av utan problem och man använde inte ens 4l av vattnet i trycksprutan. Kan definitivt rekommendera den lösningen.

Ofta är lågt tryck ändå att föredra. Mycket av leran petar/borstar man med fördel av också. Vill man ha en ännu bättre funktion finns det alternativ med batteri och lite större tank. Kärcher har en sådan bland annat.

I värsta fall får jag väl lösa det med hink o spade,
Men jag skulle gärna slippa tvingas lämna cykeln oövervakad medan jag hämtar grejerna.

Der Kaiser sa:
I värsta fall får jag väl lösa det med hink o spade,
Men jag skulle gärna slippa tvingas lämna cykeln oövervakad medan jag hämtar grejerna.

Lämna då hellre trycksprutan i entrén, eller strax utanför när du går? Så tar du med dig allt upp när du kommer tillbaka.

Bemannad mack är en bra ide, men det måste väl finnas någon närmare än södra hammarbyhamnen??
Halva iden med att bo precis brevid reservatet försvinner ju om man måste cykla runt en mil för att rengöra cykeln....
(Så det kommer inte hända, men har behov av "våt" rengöring ibland...)

Senast ändrad:

Bilagor

• wg629e_1500_1500_award_logo_1.1507748308.jpg
    wg629e_1500_1500_award_logo_1.1507748308.jpg
    90.2 KB · Besök: 24
Tillbaka
Topp