Sponsra Jompers VR-satsning!

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
> Så trevligt att man han med som nummer 48 ! Vad jag undrar är - Vet Jonas om att han ska cykla Vätternrundan?

Ja, det tror jag. Det lät så i förrgår iaf. Förmodligen under hot av oxr eller nåt. ;)

"Jag ska visst cykla vättern. :)" - skrev jonas

Proud sponsors of Jomper 2005:

1 Team Merida
2 Mattias L
3 Henrik
4 Markus F
5 Tomaten
6 *micke*
7 obed
8 SebbeK
9 Kvisten
10 Oxr
11 Rikard
12 Feffemannen
13 Pelle Hå
14 AJ
15 Zeb
16 InlineOla
17 Pontus
18 Mytomspunnen
19 Ma Vic
20 Doktor Englund
21 Cal
22 Lundatok
23 GurraG
24 PatrikB
25 Atlas Berben
26 Mikal
27 Stampe
28 Leo
29 Rhino
30 McOla
31 Bigmollo
32 Lachamello
33 Kaijan
34 Pezeta
35 Lennart
36 Tobe
37 Zam
38 Lonewolf
39 Daddy D.lux
40 Ecke
41 Freddan
42 Jerry
43 Hassec
44 =David
45 Pampero
46 TnT
47 Mathias
48 Schmuck

Ska jag tolka Öijers inlägg som att han är nummer 49?

Info kommer att postas privat om några dagar. Enkelt uttryckt ska pengarna lägas i ett kuvert och postas hem till mig. Allt ni behöver är en adress och den, mina vänner, lägger jag inte upp här. För människor som träffar mig i verkliga livet ibland går det bra att ge mig pengarna i handen, förutom när vi cyklar roslagsleden.

Tack alla vänliga människor för att ni hjälper Jomper att uppfylla hans dröm!

oxr Skrev:
> Tack alla vänliga människor för att ni hjälper
> Jomper att uppfylla hans dröm!

Ehhh, du glömde en bit av ett ord, MARdröm skall det väl vara.

oxr: Mardröm kanske är rätta ordet, än har inte Jomper kommenterat tråden alls? :-D

Öijer: Mot en mindre betalning? Själv har jag just betalt 980kr ur egen plånbok för att ställa upp som steg-1 raket "gratis" åt Jomper...osponsrad som vanligt. :-I

/Leo

Leo Skrev:
-------------------------------------------------------
> oxr: Mardröm kanske är rätta ordet, än har inte
> Jomper kommenterat tråden alls? :-D

Nope!

Tror han slits mellan att vara rörd och upprörd :-D

> Öijer: Mot en mindre betalning? Själv har jag just
> betalt 980kr ur egen plånbok för att ställa upp
> som steg-1 raket "gratis" åt Jomper...osponsrad
> som vanligt. :-I

Det tycks bli ett litet överskott av sponsorpengarna... Som om du behövde en spark i arslet för att köra VR ;)

the_TnT Skrev:
> Det tycks bli ett litet överskott av
> sponsorpengarna... Som om du behövde en spark i
> arslet för att köra VR ;)

Skulle tro att vi måste betala honom för att INTE köra :)

Det här var inte bra. F-n vad fort det gick att få ihop tillräckligt många intresserade..

Hallå, jag behöver sponsring till hojen också!! :-)

Jag tycker som någon skrev här att cykeln ska vara fullplottrad med klistermärken, namnteckingar eller annat som kan göra ramen extra snygg och snabb. Ett per man är väl lagom. Vi sponsorer har stora krav och vi vill ju gärna synas. :)

Ok, 20kr för att man är en sån mecenat:-) vill ju bidra till unga mäns karaktärsdaning!

får man någon reklamplats för de 20kr? Föredrag? Teambuilding? Avdragsrätten försvinner ju om det inte finns plan kring motprestation:-)

nej nu måste jag jobba igen...
oscar

MatsS har som sagt sponsrat mig genom att köpa en av de prylar jag försöker sälja och därigenom bidragit till en av de sju tusenlappar som jag behöver för att färdigställa CX:en.

Steelisreal får nog ses som störst sponsor dock eftersom han bidrar med nästan ett helt hjulset!

Jag är lite rörd över att så många ville få mig att köra Vättern. Ska sluta snacka så mkt när jag dricker öl med Pelle & co.

jomper Skrev:
> Ska sluta snacka så mkt när jag
> dricker öl med Pelle & co.

Var Pelle Hå inblandad? Det kunde jag aaaaldrig tro! :)

Jomper:
Vart drack ni öl? tänkte om det fanns ett rekmendabelt ölhak när man åker ner och jobbar nästa gång. Jag föredrar Belgiska-Engelska Ale på tapp.

/Mats

Haha, vi drack inte öl på något öl-hak direkt. Det var till och med så att Feffe föreslog att vi skulle gå rakt över gatan till Bryggeriet (som inte heller är något vidare..). Men det finns gott om ställen med stort ölutbud i stan.

Igårkväll satt vi en stund på Beefeaters Inn (?) på Linnegatan. De hade den goda smaken att ge Staropramen till en kollega som beställde en stor stark.

jomper Skrev:
> Haha, vi drack inte öl på något öl-hak direkt. Det
> var till och med så att Feffe föreslog att vi
> skulle gå rakt över gatan till Bryggeriet (som
> inte heller är något vidare..).

Det där var ett skämt. Mitt riktiga förslag var såklart Rover på andra långgatan, då hade vi dessutom kunnat passa på att köpa ett par dildos för happy-pengar! ;)

f

Rover är kanon!

Sedan finns även Ferdinand som ligger på en av tvärgatorna vid NK-huset (Drottninggatan kanske?). De har grymt sortiment på flasköl. Väldigt mycket specialimport i mystiska flaskor. Ölmenyn är stor som en kvällstidning och är sorterad nationsvis.
Baksidan är att man får dra vidare vid tio-elva-tiden, för då förvandlas stället från att ha varit lugnt och skönt till ungdomsgård. Men det är jättetrevligt om man går ut tidigt och vill pröva sorter som man definitivt aldrig har sett förut.

the_TnT Skrev:
> Var Pelle Hå inblandad? Det kunde jag aaaaldrig
> tro! :)
>

Hmmm... jag kommenterar inte det där (eller vad är det jag gör nu förresten?) men jag är väldigt nöjd över hur den här idén tog skruv, hehe. *skrapar med foten i marken*

Jag har börjat min träning hårt med att vara ute "på lokal" tre gånger den senaste 5 dagarna, mer än på hela året förut nästan. Vet inte om det är rätt metod.. :-)

jomper Skrev:
> Jag har börjat min träning hårt med att vara ute
> "på lokal" tre gånger den senaste 5 dagarna, mer
> än på hela året förut nästan. Vet inte om det är
> rätt metod.. :-)

Det gäller att konservera formen över vintern. Alkohol funkar som konserveringsmedel ;) Att konservera formen i sprit.

Vill bara påminna alla som ska lämna bidrag att göra det. Pengarna börjar komma men det saknas fortfarande en del.

Som alla förstår är jomper rörd till tårar över detta massiva stöd.

En Surly Crosscheck (egentligen en cross) med Campa Mirage/Veloce lite blandat (nav och reglage är veloce).

Det var att jag var på gång att köpa en sån som var upprinnelsen till det hela..

Senast redigerad av en moderator:
Hehehe...
Kul grej!
Ingår det passeringstider via sms vid alla depåer, så att vi kan hålla koll på att Jomper? Eller blir det VIP-tält med storbilds-tv och en kameraman ute på fältet för att göra en TdF-filmning av Jompers häftiga trampande (slow motion i svag lutning? Det är ju inte så bergigt...)?
Jisses, dags att sluta fantisera och börja jobba!

/Eva

Tillbaka
Topp