Sponsra Jompers VR-satsning!

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Njut jonas, njut. Är det jobbigt? Vila i karlsborg en timma med lite käk och du får skapligt med kraft och fart även sista biten. Funkade för mig då det begav sig.

en dépêche från la tour de la Vaetter:

14647 JONAS LILJEHAMMAR, RÖNNINGE
Vätternrundan 2005
Depå Resultat
Start 03:44
Hjo 09:36

Snitt ca 30 km/h inklusive ev stopp - bra kört.

Och målgång för ca tio minuter sedan, 14:45 - 11 timmar blankt, inkl. ev krogbesök efter vägen. (Och nej, jag har inte suttit och följt Jomper-infon på cyklavaettern.com, det var en ren slump att jag gick in och kollade nyss.)

Hur känns det i benen? ;-)

Liten rapport:

Jag o Oskar körde tillsammans i stort sett hela vägen. Tre stopp - gyllene uttern, hjo och när det var 40km kvar. körde med en hel del snabba o lite mindre snabba klungor och en del själva. Klungorna splittrades tyvärr oftast vid depåstoppen.

Kände mig stark och pigg hela vägen förutom sista milen, efter sista depåstoppet fanns inga klungor att åka med så jag körde på själv i bra fart, oskar släppte. När det var ca 3-4 km kvar så susade han förbi i ett tåg med alldeles för hög fart för att jag skulle kunna haka på.

Från jönköping körde jag utan framväxel, pajade den där. dvs endast 53 fram tullgänglig. Gick fort uppför! men kostade nog lite också.

Led inte en sekund, det var faktiskt skitkul och förutom att jag missade 11h-strecket så tight så är jag riktigt nöjd! Speciellt med tanke på de 33 lvg-mil jag hade i benen!

Levde på stalles maktkakor och vatten, inget annat. Förutom lasagnen i Hjo. funkade jättebra!

Är hyggligt pigg nu men kommer sova gott!

Credits:
Oskar, sällskap o administratör
Maria, coach
Kristin, maktkaksbakerska
Stalle, maktkaksskapare

Det är helt upp till sponsorerna :-)

Med lite mer planering och erfarenhet hade en tid neråt 10h varit helt inom räckhåll för både mig och oskar..

Nåja, får se nästa år vad jag känner för då. Tror jobbet betalar starten faktiskt.

Jag som stod för administrationen hade mer koll på klockan och klarade 11h med 1 minuts marginal. Jag är nöjd med det. Trodde Jonas skulle komma i mål långt före mig för han var som en Duracell-kanin efter vårt sista depåstopp vid Hammarsundet. Jag tänkte ta det lugnt uppför backen och sedan försöka köra ikapp i nedförsbacken men trots att jag kämpade hårt såg jag inte röken av honom förrän ett par km innan mål. Tycker att det var riktigt kul att syrran fixade 12,52.

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är helt upp till sponsorerna :-)
>
> Med lite mer planering och erfarenhet hade en tid
> neråt 10h varit helt inom räckhåll för både mig
> och oskar..
>
> Nåja, får se nästa år vad jag känner för då. Tror
> jobbet betalar starten faktiskt.
> ---
> Stigar som inte används dör

Där ser man, det finns tydligen en magi även med 304 kilometer asfalt och 17000 cyklister som omger en:-)Man blir lite biten och börjar lätt fundera på vad som hade hänt om man hade slopat lasagnen i Hjo eller om man hade lugnat sig lite i Medevibacken, eller om man hade hängt på en klunga som var lite snabbare...osv. osv.

Jag tycker det skulle vara kul för oss om "Sponsra Jompers VR-satsning!" blev en tradition.

Obed skrev:
> Intressant att jomper inte säger "aldrig mer". Han
> snackar redan om att bräcka 10 timmarsvallen.

Just det! :-)

> Intressant att jomper inte säger "aldrig mer". Han
> snackar redan om att bräcka 10 timmarsvallen.

Tänkte det aldrig när jag satt i sadeln heller faktiskt. Det var sista 10km som var sega, annars var jag pigg hela vägen. Men då var det ju nästan klart.

Inga bortdomnade kroppsdelar heller, biltemas 129kr Velo-sadel är grymt prisvärd och bra!

Själv är jag mer tveksam till om det blir fler gånger. Nu har jag gjort det. Det var väl kul, men det finns mycket annat också som är kul. Jobbigt, visst, men det finns sånt som är jobbigare.

Det blir inget tioårsjubileum iaf!

Jag tyckte att det var riktigt kul att cykla runt sjön men med lite perspektiv så insåg jag också att det var rätt farligt. För många ovana cyklister som cyklar för fort. Såg inga krascher själv men väl ambulanser och skrubbsåriga cyklister. Några nära-ögat-situationer för mig också som iofs reddes ut utan problem men utan rutin från skogscyklingen hade det nog kraschats..

Men det är onekligen riktigt mysigt att cykla långt och få känna sig lite snabb i en klunga.

jomper skrev:
> Det blir inget tioårsjubileum iaf!
>

Har inte du en ny racer på gång?

PiPPiW skrev:

> Helvite, nu blev jag nervös.

Ta det lugnt i klungorna bara så är det ingen fara.

Appel skrev:

> Har inte du en ny racer på gång?

Grusvägsracer :)

Tillbaka
Topp