...idag förlorade de en ganska nybliven stammis.
Skulle förbi och kolla om de kunde trycka in lite fett i mitt baknav, en sak som tar två minuter om man råkar ha en fettspruta vilket de såklart måste ha i en cykelverkstad.
Killen säger: "det finns att köpas fett i butiken".
Jaha, då tänker jag, men jag vill inte köpa en fettspruta med fett bara för att kunna göra detta själv en gång per år eller så. Då betalar jag helre en liten slant för att få det gjort. Var på väg att säga detta men, vad händer då...
Killen vänder sig om och går iväg!! Man häpnar, jag måste säga att jag blev alldeles stum för så har jag aldrig blivit behandlad förut. Precis innan han försvinner så vänder han sig om och säger igen "det finns att köpas fett i butiken". Jaha, jotack, jag hörde första gången och är fortfarande inte intresserad (tänker jag, fick inte fram något ord).
Alltså, är det inte tänkt att en cykelverkstad ska kunna hjälpa till med sådant här? Annars kan de ju lika gärna lägga ner den biten och bara köra butik istället.
Jag var inte alls otrevlig och brusade inte upp eller något, sade inget som jag kan tänka mig kunde tas illa. Men ändå så reagerar snubben sådär. Hade han vaknat på fel sida eller sade jag något hemskt olämpligt trots allt!? Det var ju inte så att jag ville ha det gjort gratis utan var beredd att lägga en slant om jag bara hade fått säga vad jag ville. Men nejdå, han hade uppenbarligen något mycket viktigare att göra.
...inte nog med det! Det här är andra gången, samma kille. Första gången skulle jag köpa några småsaker och då är han så stressad och har så bråttom så han svarar bara "ja" på alla mina frågor kränger det till mig utan att jag knappt hann blinka. Kommer hem med fel grejjer, går tillbaka och får köpa nya grejjer. Aningens frustrerad över bristen på hjälpsamhet.
Man måste väl kunna ta sig tid att hjälpa kunderna?? Det är ju för bövelen just därför man går till en butik rent fysiskt!!
Nä, nu var måttet rågat. Hejdå, jag byter LBS, det finns fler som tur är.