Sportdryck - vad är bäst utan att paja magen.
Har en liten fundering kring Sportdryck... Många förutom jag har fått magproblem av vissa sportdrycker.
Är det någon som har gjort någon djupare analys i frågan... Kollat innehåll och jämfört...
Finns det kanske någon kemist här som har
Djupkoll...
Är det så att om man har någon annan allergi också blir det värre...Eller är det dåligt för alla bara att vissa har tuffare mage.
Är det kanske citronsyra gjort av svartmögel som åter spelar ett spratt.(E330)
Detta är alltså inte en fråga om vara eller
Inte vara sportdryck vs vatten utan vad som är bäst för uppgiften att tillföra energi och vätska... Vatten löser ju uppgiften att tillföra vätska på ett helt ok sätt... Men nu är det energi som är
Frågan...
... Alla vet ju att läsk är skadligt... Fast argumentet brukar va... Man blir fet och tappar tänderna... Frågan är ju hur mycket bättre sportdryck är då...
Det jag testat är:
CocaCola med avlägsnad kolsyra(droppa i lite salt eller mer socker försvinner CO2)
- Skulle vilja ha argument för att cola är sämre än något annat.
vatten med saft, honung, salt
-bra... Kanske bäst...Smakar ok... För mycket salt kan va lite trist...
redbull
- funkar inte som törstsläckare... Man sover inte på kvällen i så fall...(inte jag iallafall)... Men bonkar man så är detta bra för att komma hem med hedern i behåll
dahlblads
- ganska god... Verkar inte paja magen... Är det bättre än coca cola... Priset äe ju högre än cola.
-enervit och vitargo... Bägge pajar magen...big time.
-vätskeersättning.
Ganska äcklig och har inte direkt någon energi... Bara vatten är väll bättre.
Vad har ni att säga i frågan?
Är det någon som har gjort någon djupare analys i frågan... Kollat innehåll och jämfört...
Finns det kanske någon kemist här som har
Djupkoll...
Är det så att om man har någon annan allergi också blir det värre...Eller är det dåligt för alla bara att vissa har tuffare mage.
Är det kanske citronsyra gjort av svartmögel som åter spelar ett spratt.(E330)
Detta är alltså inte en fråga om vara eller
Inte vara sportdryck vs vatten utan vad som är bäst för uppgiften att tillföra energi och vätska... Vatten löser ju uppgiften att tillföra vätska på ett helt ok sätt... Men nu är det energi som är
Frågan...
... Alla vet ju att läsk är skadligt... Fast argumentet brukar va... Man blir fet och tappar tänderna... Frågan är ju hur mycket bättre sportdryck är då...
Det jag testat är:
CocaCola med avlägsnad kolsyra(droppa i lite salt eller mer socker försvinner CO2)
- Skulle vilja ha argument för att cola är sämre än något annat.
vatten med saft, honung, salt
-bra... Kanske bäst...Smakar ok... För mycket salt kan va lite trist...
redbull
- funkar inte som törstsläckare... Man sover inte på kvällen i så fall...(inte jag iallafall)... Men bonkar man så är detta bra för att komma hem med hedern i behåll
dahlblads
- ganska god... Verkar inte paja magen... Är det bättre än coca cola... Priset äe ju högre än cola.
-enervit och vitargo... Bägge pajar magen...big time.
-vätskeersättning.
Ganska äcklig och har inte direkt någon energi... Bara vatten är väll bättre.
Vad har ni att säga i frågan?