Spottad: Elmtb i Delsjön

Kanske bättre att överlåta till polisen att prioritera, dom bör ha en ganska bra bild över vad och hur prioriteringar skall göras.

JTF sa:
me.I.am sa:
Kanske bättre att överlåta till polisen att prioritera, dom bör ha en ganska bra bild över vad och hur prioriteringar skall göras.

Ja och? Så sker ju redan. Jag bara spekulerade, men det kanske är otillåtet det också?

I en Internetdiskussion om polisanmäla eller ej så gäller regeln att om den som förespråkar att inte polisanmäla inte lyckas vinna diskussionen så kommer förr eller senare argumentet om att "polisen har säkert viktigare saker för sig" upp, eller variationer på det temat. Det var den generella regeln jag reagerade mot, inte specifikt ditt inlägg igänkligen.

me.I.am sa:
I en Internetdiskussion om polisanmäla eller ej så gäller regeln att om den som förespråkar att inte polisanmäla inte lyckas vinna diskussionen så kommer förr eller senare argumentet om att "polisen har säkert viktigare saker för sig" upp, eller variationer på det temat. Det var den generella regeln jag reagerade mot, inte specifikt ditt inlägg igänkligen.

Okej, de e lugnt :o)

fhansson925 sa:
JTF sa:
h.g.j sa:
Varför haka upp sig på en mening i en minst 3 år gammal tråd och dra upp den på ytan igen?

För att det måste bli ett slut på den här evighetsdebatten någon gång! *hytter med näfven* :o)

Precis, somliga verkar fortfarande tro att det är olagligt att cykla elcykel i skogen...
Precis, så länge som man lämnar batteriet hemma så är det fritt fram! ?

fhansson925 sa:
JTF sa:
h.g.j sa:
Varför haka upp sig på en mening i en minst 3 år gammal tråd och dra upp den på ytan igen?

För att det måste bli ett slut på den här evighetsdebatten någon gång! *hytter med näfven* :o)

Precis, somliga verkar fortfarande tro att det är olagligt att cykla elcykel i skogen...

Fast anledningen till att det kan anses vara lagligt är ju för att allemansrätten ger dig rättighet att ta dig fram på annans mark till fots eller med cykel. Något som utan denna sedvanjerätt skulle kunna vara förbjudet.

Då det framgår ganska tydligt att fart är av vikt för eMTB-förespråkarna så kan i alla fall jag tydligt se hur brukande av dessa bland andra rekreatörer kan skapa konflikt och därmed fler såväl lokala förbud som inskränkningar totalt.

eMTB är helt fantastiska saker som på rätt plats är otroligt roliga, men dom skall ej brukas med allemansrätten som argument i mina ögon.

Tillbaka
Topp