Sprattelgubben kör inte TdF.

Jag tror de flesta som hänger här enas av ett gemensam intresse av att cykla. Vissa är mer hängivna än andra. Vissa har cyklat en lång tid och andra har precis börjat. Men vi är alla cyklister om än på olika nivåer. När man läser nyheten om att en annan cyklist skadat sig tänker jag ofta att det kunde ha varit jag själv. Cyklar man tillräckligt ofta och ibland är utanför sin comfort zone så ökar risken. Någon gång ligger man själv där. Det har hänt mig några gånger. Det har hänt folk jag känner. Det är jävligt jobbigt att vara skadad och att inte få cykla. Det är ett lidande att bara vanka omkring och stirra ut genom fönstret och det kan ibland vara en lång väg tillbaka för att hitta den gamla formen eller att kunna cykla utan smärta. Sedan finns det några här som tycker att han kan skylla sig själv eller att det var rätt åt honom. Ta er en lång titt i spegeln tycker jag. Hela den här tråden borde stängas och slängas. Bara titeln får mig att bli förbannad.

Ska man tro alla teorier som säger att det är hååååård wooork so krävs för att vinna är han ju ute ur gamet. Lite lättare blir det om man accepterar att det mesta är gener, en annan metod är att acceptera onaturliga interventioner.

Men om allt nu bara är håård works då borde han ju vara ute, för flera månaders frånvaro när de andra tränar medan han inte tränar borde ju ge vinsten. Den som krigar mest vinner!
Edit: Jag är inte världens mest avancerade rymdforskare men jag menar ju att alla i eliten har supergenetik och dessutom är lika boostade som duracellkaninen, men sånt tenderar att inte vara tillåtet att diskutera förrän 10-15-20 år efter mästare vinner sina titlar.

Senast ändrad:
Distanscykling sa:
Ska man tro alla teorier som säger att det är hååååård wooork so krävs för att vinna är han ju ute ur gamet. Lite lättare blir det om man accepterar att det mesta är gener, en annan metod är att acceptera onaturliga interventioner.

Men om allt nu bara är håård works då borde han ju vara ute, för flera månaders frånvaro när de andra tränar medan han inte tränar borde ju ge vinsten. Den som krigar mest vinner!
Edit: Jag är inte världens mest avancerade rymdforskare men jag menar ju att alla i eliten har supergenetik och dessutom är lika boostade som duracellkaninen, men sånt tenderar att inte vara tillåtet att diskutera förrän 10-15-20 år efter mästare vinner sina titlar.
Nog tusan har dopning och aktiva cyklister diskuterats på cykelforum rätt friskt under de senaste decennierna. Du kan ju t.ex. läsa igenom trådar om LA på detta forum.

Dessutom förstår jag inte varför han i princip skulle vara körd för att han inte tränat under en period. I stort sett alla cyklister har någon period på året då de tar det rätt lugnt (typiskt efter en säsong och innan nästa börjar). Visserligen kortare perioder än det som verkar aktuellt i Froomes fall. Dock lär väl CF vara tillbaka i någon form av träning så snart som möjligt och om han, i enlighet med läkarens uttalande, ska kunna tävla om 6 månader är det inte frågan om någon årslång vila. Att han sen inte kommer att kunna göra något denna säsong är ju rätt självklart.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp